دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1397 - 17:59
سرمربی تیم ملی والیبال‌ جوانان در گفتگو با آنا:

مهم‌ترین حسن بازی تدارکاتی میدان دادن به جوانان بود‌/ صعود به جمع 4 تیم سخت است

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان گفت: حضور در بازی‌های آسیایی باعث شد که ملی‌پوشان والیبال دو هفته از تمرین پرفشار خود برای رقابت‌های قهرمانی جهان بازبمانند.
کد خبر : 309944

بهروز عطایی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در تورنمنت چهارجانبه اسلوونی گفت: تیم ملی والیبال ایران طبق سیاستی که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مد نظرشان بود در بازی‌های آسیایی حاضر شدند و عنوان قهرمانی دوره قبل خود را تکرار کردند. مطمئناً سیاست‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بر روی تصمیم سرمربی تیم ملی هم تأثیر گذاشت، چرا که سرمربی تیم ملی قبل از بازی‌های آسیایی چندان تمایل نداشت که تیمش به این رقابت‌ها اعزام شود اما طبق تصمیم مسئولان او هم با اعزام این تیم موافقت کرد.


وی ادامه داد: طبیعی است حضور در بازی‌های آسیایی باعث شد که بازیکنان ما دو هفته از تمرین پرفشار خود برای رقابت‌های قهرمانی جهان بازبمانند. ضمن اینکه در بازی‌های آسیایی ما با حریفانی رقابت کردیم که چندان قدرتمند نبودند و بازی با مغولستان خیلی به درد تیم ما نمی‌خورد. این موضوع باعث شد آنها از فضای تمرینی دور بمانند. از طرفی پشت‌سر هم بازی کردن ملی‌پوشان باعث خستگی آنها شد و همین موضوع در تورنمنت چهارجانبه اسلوونی به‌خوبی مشهود بود.


سرمربی تیم جوانان والیبال با بیان اینکه در بازی‌های تدارکاتی نتیجه اهمیتی ندارد، عنوان کرد: تورنمنت اسلوونی یک رقابت تدارکاتی است و بیشتر برای آمادگی ملی‌پوشان به‌منظور حضور در رقابت‌های جهانی برگزار شد، به همین دلیل برد و باخت اصلاً اهمیتی ندارد و مهم اهداف سرمربی است که محقق شود. ما در این رقابت‌ها دیدیدم که سرمربی تیم از بازیکنان کم‌تجربه مانند توخته و وادی استفاده کرد، بازیکنانی که در این چندسال کمتر شانس حضور در تیم ملی را داشتند. همچنین وادی در این مسابقه زیاد به میدان رفت و با توجه به اینکه در این چندسال اخیر به دلیل تردد مسابقه‌ها تنها سعید معروف به میدان می‌رفت، حضور وادی و عملکرد خوبی که از خود نشان داد، باعث شد بر روی این بازیکن تا سال‌های آینده حساب باز کنیم. قصد کولاکوویچ در بازی‌های تدارکاتی، آمادگی شاگردانش برای رقابت‌های جهانی بود و میدان دادن به برخی بازیکنان کم‌تجربه بود.


سرمربی تیم ملی جوانان والیبال در پایان به رقابت‌های قهرمانی جهان اشاره کرد و گفت: در رقابت‌های قهرمانی جهان 24 تیم از بهترین‌های دنیا شرکت می‌کنند که تیم‌ها در چهار گروه 6 نفره حاضر می‌شوند. رقابت‌ها خیلی سخت است و کار ایران هم با وجود بهترین‌های دنیا سخت و حساس است. با توجه به اینکه ملی‌پوشان ما در گروه B هستند، من شانس آنها را در صعود به مرحله دوم بالا می‌بینم. اما در مورد صعود به جمع چهار تیم برتر به نظرم کار راحتی نداریم و این موضوع از پیش‌بینی خارج است، ما اگر بتوانیم بازی‌های خوبی ارائه دهیم و از گروه اول و دوم صعود کنیم، آن‌وقت شانس صعود به جمع چهار تیم برتر را خواهیم داشت.


انتهای پیام/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته