دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1397 - 12:31
شهردار منطقه 13 تهران خبر داد:

راه‌اندازی سوله بازیافت و پردازش پسماند خشک در منطقه 13 تهران

شهردار منطقه 13 تهران از اتمام عملیات احداث سوله بازیافت و پردازش پسماندهای خشک در این منطقه خبر داد و گفت: این طرح در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر : 309936

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ تهران، مرتضی رحمان‌زاده گفت: با توجه به اهمیت موضوع تفکیک زباله و به‌منظور بازیافت زباله‌های موجود در سطح شهر، سوله بازیافت و پردازش پسماند خشک در میدان کلاهدوز، اتوبان شهید دوران، بعد از پمپ گاز، در مرحله بهره‌برداری است.


به گفته وی این سوله در زمینی به وسعت هزار و ۴۵۰ مترمربع دارای خط پردازش با ظرفیت اسمی ۵۰ تن در روز احداث‌شده که شامل ساختمان اسکان کارگری به وسعت ۲۸۰ مترمربع در دوطبقه است.


شهردار منطقه 13 تهران با اشاره به تغییر ایستگاه بازیافت قدیم به ایستگاه میانی که روزانه ۲۰۰ تن پسماند در آن پردازش می‌شود ادامه داد: شهرداری منطقه 13 برای اولین بار در شهر تهران اقدام به ساخت سوله جدید کرده است که در محل این سوله، با برپایی تأسیسات، انواع پسماندهای خشک جمع‌آوری‌شده توسط پیمانکاران، پردازش و جداسازی می‌شود.


رحمان‌زاده تصریح کرد: با افتتاح سوله جدید از تفکیک دستی پسماندهای خشک ممانعت و کل کار به روش علمی، مکانیکی و صنعتی صورت می‌گیرد که این امر آلودگی‌های زیست‌محیطی را کاهش می‌دهد.


وی با بیان اینکه با توجه به اجرای طرح تجمیع پسماند تر و خشک در منطقه ۱۳ به‌عنوان منطقه پیشگام در شهر تهران خاطرنشان کرد: این منطقه با تعیین پیمانکار به روش مناقصه، نسبت به تفکیک 100 درصدی پسماندهای تولیدی شهروندان روی خط پردازش در سوله بازیافت اقدام می‌کند.


انتهای پیام/4009/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته