دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1397 - 13:22
باراک اوباما اعلام کرد؛

انتقاد از سوءاستفاده جمهوری‌خواهان از قدرت سیاسی در آمریکا

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در کمپین انتخاباتی حزب دموکرات با انتقاد از حزب جمهوری‌خواه، خواستار رأی دادن به کاندیداهای حزب دموکرات شد.
کد خبر : 309906

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، اولین رئیس‌جمهور رنگین‌پوست آمریکا که به‌تازگی برای پیروزی حزب دموکرات در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در نوامبر (آبان) به کمپین انتخاباتی این حزب پیوسته است، از دونالد ترامپ و حزب جمهوری‌خواه به دلیل سوءاستفاده از قدرت انتقاد کرد.


باراک اوباما که در دانشگاه ایلینویز سخنرانی می‌کرد، از هواداران حزب دموکرات خواست تا به تلاش خود برای پیروزی در انتخابات 6 نوامبر (15 آبان) بیفزایند.


وی گفت که حزب جمهوری‌خواه با سوءاستفاده از قدرت مانع رسیدگی به تخلفات دونالد ترامپ می‌شود. وی اقدام جمهوری خواهان را از بین بردن دموکراسی در آمریکا دانست.


وی بی‌تفاوتی در مقابل آنچه در کشور می‌گذرد را باعث مشکلات کشور دانست و از مردم خواست نسبت به آنچه در آمریکا به دلیل کارهای دونالد ترامپ صورت می‌گیرد واکنش نشان دهند و در انتخابات شرکت کنند.


انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا می‌تواند به یک رفراندوم بزرگ برای دونالد ترامپ و حزب جمهوری‌خواه بیانجامد. اگر دموکرات‌ها بتوانند اکثریت را در سنا و کنگره این کشور از جمهوری خواهان پس بگیرند، رئیس‌جمهور این کشور در ادامه کار خود دچار مشکلات زیادی خواهد شد.


انتهای پیام/4077/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته