دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1397 - 06:20
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

سیستان و بلوچستان رکورددار نرخ بی‌سوادی در کشور است

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: برای افزایش نرخ سواد در سیستان و بلوچستان برنامه‌هایی در نظر داریم، که امیدواریم با اجرای برنامه‌ها نرخ باسوادی در این استان افزایش یابد.
کد خبر : 309869

علی باقرزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش‌و‌پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره نرخ بی‌سوادی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: ما سالانه حدود 40 تا 45 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال را در استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش سوادآموزی قرار می‌دهیم.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با‌بیان‌اینکه نرخ بی‌سوادی در استان سیستان و بلوچستان حدود 18 درصد گزارش‌شده است، افزود: این استان رکورددار نرخ بی‌سوادی در کشور است.


وی درباره آمار بی‌سوادی مطلق در استان سیستان و بلوچستان، یادآور شد: 50 درصد افرادی که هرساله تحت پوشش قرار می‌گیرند بی‌سواد مطلق هستند؛ یعنی قادر به خواندن و نوشتن نیستند.


باقرزاده تصریح کرد: هم‌چنین بررسی‌ها نشان می‌دهد 15 درصد افرادی که در استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش سوادآموزی قرار می‌گیرند به مرحله ارزشیابی نمی‌رسند و 15 درصد دیگر هم نمره قبولی دریافت نمی‌کنند.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: البته این آمار در شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان متفاوت است؛ برای مثال در زاهدان و زابل کم‌ترین ریزش و در سرباز، راسک، دشت یاری، ایرانشهر و نیک شهر بیشتر نرخ ریزش سوادآموز گزارش‌شده است.


انتهای پیام/4038/خ



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته