دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1397 - 05:57
مدیرکل محیط‌ زیست خراسان رضوی خبر داد:

ارسال پرونده 2 واحد متخلف دفع پسماندهای پزشکی به دادستانی مشهد

مدیرکل محیط‌ زیست خراسان رضوی از ارسال پرونده 2 واحد متخلف دفع پسماندهای پزشکی به دادستانی مشهد خبر داد.
کد خبر : 309801

تورج همتی در گفتگو با خبرنگار محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد بیشترین تخلفات محیط‌ زیستی در استان خراسان رضوی اظهار کرد:‌ محیط‌ زیست خراسان رضوی استفاده از روش پایش‌های نوین را در دستور کار و محور عملکرد خود قرار داده است و باتوجه به ارزیابی‌های صورت گرفته، از یک‌هزار و 500 فقره پایش زباله‌گاه‌های شهری، پسماندهای بیمارستانی، پسماندهای عمرانی و کشتارگاه‌های دام و طیور، اکثر تخلفات به‌ترتیب در زمینه دفع پسماند پزشکی، فاضلاب صنعتی و پسماند شهری اعلام شده است.


وی با اشاره به اینکه بازرسی و پایش نیروهای اداره‌کل محیط‌ زیست خراسان رضوی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، افزود: تاکنون از مجموع پایش و ارزیابی پسماند پزشکی 2 هزار و 328 مورد مطب پزشک، درمانگاه و بیمارستان که در زمینه پسماند پزشکی متخلف شناخته شدند، دو پرونده به دادستانی ارسال شده است.


همتی با اشاره به افزایش 10 درصدی بودجه عمرانی و جاری امسال اداره‌کل محیط‌ زیست خراسان رضوی نسبت به سال گذشته گفت: امسال بودجه این اداره کل به حدود 200 میلیارد ریال رسیده است.


مدیرکل محیط‌ زیست خراسان رضوی با بیان اینکه 150 محیط‌بان در این منطقه مشغول به‌کار و فعالیت هستند، افزود: با افزایش بودجه امسال و با وجود کمبود بودجه دولت، با افزایش 25 درصدی حقوق محیط‌بانان موافقت شده است.


انتهای پیام/4044/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته