دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1394 - 12:31
مشاور عالی سازمان سنجش خبر داد

زمان برگزاری مرحله نهایی بیستمین المپیاد علمی-دانشجویی کشور/ برگزاری المپیاد بین‌المللی دانشجویی در همدان

مشاور عالی سازمان سنجش آزمون کشور از برگزاری آزمون مرحله نهایی بیستمین المپیاد علمی-دانشجویی کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری و المپیاد بین‌المللی دانشجویی در تاریخ 24 تا 29 مرداد خبر داد.
کد خبر : 30976

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: آزمون مرحله نهایی بیستمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای پنجشنبه پانزدهم و جمعه شانزدهم مردادماه 1394 در دانشگاه تربیت مدرس و با حضور 779 نفر برگزار می شود.


وی افزود: از تعداد 779 نفر شرکت‌کننده در آزمون، تعداد 248 نفر از طریق المپیاد متمرکز که همزمان با آزمون کارشناسی ارشد برگزار شده است و 531 نفر از قطب های 8 گانه دانشگاهی در 17 کد رشته امتحانی شامل رشته های زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، حقوق، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی با گرایش زراعت و اصلاح نباتات، و طراحی صنعتی به مرحله نهایی راه یافته‌اند.


توکلی درباره نحوه پذیرش دانشجویان در المپیاد متمرکز گفت: 15 نفر اول آزمون کارشناسی ارشد در رشته‌های المپیاد بدون احتساب معدل در نظر گرفته شده و هم چنین در المپیاد غیرمتمرکز از هر قطب دانشگاهی یک تیم 5 نفره، به جز تهران که با تیم 10 نفره خواهد بود و با کسب 60 دردصد نمره نفر اول، به مرحله نهایی راه یافته‌اند.


وی ادامه داد: در آزمون مرحله نهایی، دانشجویان ممتاز 63 دانشگاه دولتی، 3 واحد دانشگاه آزاد اسلامی و 5 واحد دانشگاه پیام نور شرکت دارند. زمان برکزاری آزمون ها از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 15 مرداد و پایان آزمون ها ساعت 14 روز جمعه 16 مرداد خواهد بود.


مشاور عالی رییس سازمان سنجش تصریح کرد: در المپیاد کشوری شیمی، ریاضی و آمار 109 نفر انتخاب شده‌اند که 39 نفر در رشته شیمی، 35 نفر در رشته ریاضی و 35 نفر در رشته آمار شرکت دارند. پس از پایان رقابت مرحله نهایی که پنجشنبه و جمعه برگزار می شود، از هریک از رشته‌ها 5 نفر انتخاب تا در المپیاد بین المللی با دانشجویان خارجی به رقابت بپردازند.


وی هم چنین از برگزاری این المپیاد بین المللی در تاریخ 24 تا 29 مرداد برابر 15 تا 20 آگوست سال 2015 در شهر همدان خبر داد و گفت: در این المپیاد بین‌المللی آزمون‌ها به زبان انگلیسی خواهد بود و در مراسم اختتامیه دریافت‌کنندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز در این 3 رشته انتخاب خواهند شد.


توکلی افزود: تاکنون کشورهای روسیه، گرجستان، تاتارستان، هند، عراق، صربستان، ترکمنستان، عمان، سریلانکا و الجزایر برای شرکت در المپیاد بین المللی اعلام آمادگی کرده اند. ضمنا زمان اعلام نتایج آزمون مرحله نهایی المپیاد علمی-دانشجویی به جز رشته های آمار، ریاضی و شیمی که نفرات برتر باید در المپیاد بین الملل حضور داشته باشند، اواسط شهریور ماه از طریق سایت مرکز المپیاد سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته