دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1397 - 16:15
مدیر کاخ گلستان:

عکس‌های تعزیه دوره قاجار برای نخستین بار به نمایش درمی‌آید

مدیر کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه عکس‌های تعزیه دوره قاجار در آلبوم‌خانه کاخ گلستان خبر داد.
کد خبر : 309742

مسعود نصرتی در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، گفت: نمایشگاه عکس تعزیه بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی افتتاح خواهد شد.


وی اظهار کرد: این عکس‌ها اسناد تصویری از تعزیه‌های اجرا شده ماه محرم دوره قاجار است که تاکنون هم به نمایش در نیامده‌اند.


مدیر کاخ گلستان در سخنانش تصریح کرد: آثاری که در این نمایشگاه عرضه می‌شود، شامل 45 تا 60 قطعه عکس از تعزیه‌های دوره قاجار است که قطعاً بازدید آن برای عزاداران حسینی جالب و حائز اهمیت خواهد بود.


وی در بخش دیگری از سخنانش به افتتاح نمایشگاه آثار کاخ گلستان که چندی پیش در فرانسه به نمایش در آمده‌ اشاره کرد و افزود: آثار نمایشگاه هنر قاجار که با عنوان «امپراطوری گل‌های سرخ» در موزه لوور-لانس فرانسه عرضه شد، شامل 19 اثر بود که از این هفته به مدت 15 روز برای بازدیدکنندگان کاخ گلستان به نمایش در می‌آید.


نصرتی تأکید کرد: این نمایشگاه با این هدف برگزار می‌شود که مردم کشورمان هم از آثاری که در نمایشگاه فرانسه ارائه شده بازدید کنند و آثاری که از دوره قاجار بوده را ببینند.


لازم به ذکر است، پیش از این 19 اثر از شکاهکارهای هنری دوره قاجار که شامل هشت تابلو نقاش رنگ و روغن و آب‌‌‌‌‌رنگ، یک آلبوم عکس که عکس‌های آن توسط ناصرالدین‌شاه گرفته شده به همراه دوربین عکاسی، تاج مسی مربوط به آقامحمدخان، دو جلد قرآن نفیس خطی که یک جلد آن در دو برگ کتابت شده و 6 مرقع به خط‌های ناصرالدین‌شاه، میرزا بابا و محمد باقر، اسدالله شیرازی، اسماعیل جلایر و جعفرخان است در قالب نمایشگاه «امپراطوری گل‌های سرخ» در موزه لوور-لانس فرانسه به نمایش در آمد.


انتهای پیام/4072/4031/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب