دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1397 - 03:20
عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا:

واکسن آنفلوآنزای تاریخ گذشته نداریم

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزای تاریخ گذشته نداریم، تصریح کرد: واکسن‌هایی که اکنون در بازار وجود دارند، به‌تازگی وارد کشور شده‌اند.
کد خبر : 309736

مسعود مردانی دشتی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی‌بر اینکه واکسن‌های آنفلوآنزای تزریقی در برخی مراکز، تولید سال‌های قبل است، گفت: تمامی واکسن‌های وارداتی به کشور، در سال 2018 تولید شده است که تا 2019 اعتبار دارد؛ بنابراین اخبار منتشرشده در این خصوص کذب محض است.


عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا افزود: واکسن‌ها هرساله بر اساس نوع ویروس همان سال تولید و وارد می‌شوند، بنابراین عملاً واکسن‌های سال گذشته فاقد تأثیرگذاری است.


مردانی با تأکید براینکه مردم نباید اخبار حوزه دارویی را در فضای مجازی دنبال کنند، یادآور شد: با آغاز فصل پاییز، افراد در معرض خطر باید واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند؛ بنابراین شایعه‌پراکنی در این خصوص، فقط موجب محرومیت این افراد از واکسن و ابتلای آن‌ها به بیماری آنفلوآنزا می‌شود.


نماینده سازمان جهانی بهداشت در حوزه مقاومت میکروبی تصریح کرد: مردم می‌توانند از طریق کمیته کشوری آنفلوآنزا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اطلاعات صحیح را دریافت کنند.


انتهای پیام/4038/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: واکسن کرونا
ارسال نظر
قالیشویی ادیب