دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مستند «تله اسکرین» از پشت پرده BBC می‌گوید

مستند «تله اسکرین» روایتی از تاریخچه شبکه بی بی سی و نقش آن در بحران‌های مختلف و اخبار غیر واقعی، امروز از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر : 309715

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، اختراع رادیو در اواخر قرن نوزدهم انقلابی در بحث خبررسانی به‌‌وجود آورد و مخاطبان اخبار مختلف را از صدها نفر به میلیون‌ها نفر رساند. همچنین فاصله انتشار خبر از لحظه ایجاد تا رسیدن به مخاطبان، به نزدیک صفر رسید البته این روند بعداً با اختراع تلویزیون و سپس ایجاد شبکه اینترنت و ابزارهای نوین، دچار تحولات شگرفی شد.


یکی از مهمترین بنگاه‌های خبری جهان اکنون BBC است؛ نهادی که دارای شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و سایت‌های مختلف اینترنتی است و نقش مهمی در ایجاد تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشورهای هدف دارد.


با اینکه بی‌بی‌سی تلاش می کند خود را بی‌طرف نشان دهد، اما روند جریان‌های خبری و اطلاع‌رسانی آن، گویای حقیقتی دیگر است.


مستند «تله اسکرین» که نام آن برگرفته از دستگاهی به همین نام در رمان مشهور جورج اورول یعنی «1984» است، می‌کوشد از طریق بررسی روند فعالیت BBC، به ابعاد پشت پرده جریان این بنگاه خبری بپردازد.


این مستند روایتی است از تاریخچه شبکه بی بی سی، نقش آن در بحران‌های مختلف و اخبار غیر واقعی که در حوادثی مانند انقلاب اوکراین، 11 سپتامبر، حوادث سوریه و جنگ هشت ساله ایران منتشر کرده است.


مصطفی حریری کارگردانی «تله اسکرین» را بر عهده دارد که قرار است شنبه 17 شهریور ساعت 21:30 و تکرار آن ساعت 8:00 روز بعد از شبکه افق پخش شود.


انتهای پیام/4046/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: رادیو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته