دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1397 - 17:20
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد:

صدور کارت اعتباری برای بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از صدور کارت اعتباری برای بازنشستگان خبر داد و گفت: با صدور این کارت‌ها، بازنشستگان امکان خرید اعتباری برابر با حقوق ماهانه خود را خواهند داشت.
کد خبر : 309662

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید‌تقی نوربخش اظهار کرد: بازنشستگان و بیمه‌شدگان صاحبان اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی هستند و مهمترین مأموریت این سازمان خدمت‌رسانی به بازنشستگان و تأمین معیشت و درمان آنان است.


وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته حقوق بازنشستگان افزایش خوبی یافته است، تصریح کرد: با وجود این افزایشها هنوز هم وضعیت معیشت و زندگی بازنشستگان با خواسته‌ها و انتظارات برحق آنها فاصله دارد و باید تلاش بیشتری برای بهبود وضع معیشت بازنشستگان انجام شود.


مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را گامی در راستای بهبود وضعیت معیشت این عزیزان دانست و گفت: این قانون با پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی به تصویب رسیده و براساس آن تا پایان سال دوم برنامه ششم توسعه یعنی تا پایان سال جاری به اجرا گذاشته می‌شود.


نوربخش ادامه داد: با توجه به اینکه براساس قانون بودجه سال جاری کشور پرداخت 50 هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی به تصویب رسیده است و آئین‌نامه اجرایی این قانون نیز به تصویب هیأت دولت رسیده است، با ایجاد ساز و کار مناسب امکان تأمین نقدینگی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فراهم می‌شود و قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری اجرا می‌شود.


وی بر لزوم انجام اقدامات مؤثر بر زندگی بازنشستگان تأکید کرد و گفت: با اقداماتی که در سازمان تأمین‌اجتماعی انجام می‌شود، امیدواریم شاهد بهبود وضعیت زندگی و معیشت بازنشستگان عزیز باشیم و ما از هیچ اقدامی برای ارتقاء خدمات به این عزیزان فروگذار نخواهیم کرد.


انتهای پیام/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: بازنشستگان کارت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته