دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ناصری:

نوبخت قلک‌دار روحانی در سازمان برنامه و بودجه است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: بهتر بود آقای روحانی شخصی متناسب با فلسفه تشکیل سازمان برنامه و بودجه را رئیس این سازمان انتخاب می‌کرد.
کد خبر : 309638

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، عبدالله ناصری در مورد عملکرد اقتصادی دولت و سازمان برنامه و بودجه گفت: فلسفه تأسیس سازمان برنامه بودجه در زمان پهلوی با توجه به استدلال‌هایی که برای تشکیل آن وجود داشت به این ترتیب بود که این نهاد سازمانی فرادستگاهی باشد و کسانی که نبوغ اقتصادی کامل داشتند ریاست ان را به عهده بگیرند.


وی در خصوص شرایط مدیریت فعلی این سازمان نیز گفت: کسانی که به نوبخت انتقاد داشتند حرفشان این بود که وی گامی برای توسعه در شرایط بحران برنداشته است.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه دولت همه مسئولیت‌های اقتصادی و سیاست‌گذاری را در دست ندارد گفت: تنها ۵۰ درصد این مسئولیت به عهده دولت است، اما در همین میزان نیز ضعف‌هایی دیده شد.


ناصری با اشاره به اینکه یکی از کار‌های خوب دولت یازدهم راه‌اندازی مجدد سازمان برنامه و بودجه بود که در زمان احمدی‌نژاد تعطیل شده بود گفت: اما بهتر بود آقای روحانی شخصی متناسب با فلسفه تشکیل سازمان برنامه و بودجه رئیس این سازمان را انتخاب می‌کرد.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نوبخت قلک‌دار روحانی در سازمان برنامه و بودجه است گفت: وی بودجه را مطابق نظر روحانی اختصاص می‌دهد.


وی در پایان تأکید کرد: البته کل دولت تنها مسئولیت ۵۰ درصد کار‌های اقتصادی را به عهده دارد، چون بعد ازدولت احمدی‌نژاد شاهد فربه شدن نهاد‌های موازی با دولت به‌ویژه در حوزه اقتصادی هستیم که در این میان و در خصوص کم‌کاری سازمان‌های اقتصادی تنها نمی‌توان سازمان برنامه و بودجه را متهم دانست، اما ذکر این نکته نیز ضروری است که این سازمان همیشه پیشانی اقتصادی کشور بوده است.


منبع: دانشجو


انتهای پیام/4028


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته