دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1397 - 11:31
مدیرعامل شرکت داروسازی سها در نشست خبری اعلام کرد؛

دشواری در تأمین جعبه و کارتن بسته‌بندی دارو/ توقف صادرات دارو به عراق و افغانستان

مدیرعامل شرکت داروسازی سها از تولید 103 نوع دارو در این شرکت وابسته به جمعیت هلال‌احمر خبر داد و گفت: متأسفانه تأمین ملزومات حاشیه‌ای داروها مثل بروشور، جعبه و کارتن دارو از مواداولیه دارویی سخت‌تر شده است.
کد خبر : 309635

به گزارش خبرنگار حوزه جامعه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، کامران یوسفی، در نشست خبری پیش از ظهر امروز با خبرنگاران با اشاره به تولید 103 نوع دارو در مجموعه شرکت داروسازی سها اظهار کرد: داروهای ما در زمینه بیماری‌های قلبی عروقی، گوارشی، مسکن‌های عضلانی و اسکلتی و روانگردان ها تولید و توزیع می‌شود.


وی با بیان اینکه هم‌اکنون دو مجموعه در وردآورد و چهارباغ به تولید دارویی در هلال‌احمر می‌پردازند، افزود: در شرکت داروسازی سها واقع در وردآورد، داروهای هورمونی و مایعات مثل شربت‌ها تولید می‌شود.


مدیرعامل شرکت داروسازی سها تأکید کرد: خطوط تولید داروی ما به‌طور کامل فعال است و می‌کوشیم که وقفه‌ای در فرآیند تولید به وجود نیاید اما متأسفانه تهیه و تأمین ملزومات کناری دارو مانند بروشور، جعبه و کارتن که در داخل وجود دارد، دشوارتر از واردات این ملزومات از خارج کشور است.


یوسفی گفت: کارخانه‌های داخلی به‌اجبار خواستار پرداخت نقدی هستند و این موضوع مشکلات بسیاری در نقدینگی شرکت ایجاد می‌کند و بار مالی سنگینی برای ما به همراه دارد که با کمبود نقدینگی مواجه می‌شویم.


وی اضافه کرد: پیش‌ازاین به عراق و افغانستان صادرات دارو داشتیم اما با توجه به بخشنامه سازمان غذا و دارو و سیاست‌های داخلی کشور، هم‌اکنون صادرات دارو از این شرکت متوقف‌شده است و تولیدات ما معطوف به داخل کشور است.


وی ادامه داد: حجم صادرات سالانه ما به دو کشور عراق و افغانستان حدود 5 تا 6 درصد تولیدات است و بین 50 تا 100 هزار دلار تخمین زده می‌شود.


مدیرعامل شرکت داروسازی سها با بیان اینکه تولیدات ما ۱۲ درصد نیازهای دارویی کشور را تأمین می‌کند، افزود: تاکنون هیچ مشکلی در مورد تأمین ارز ۴۲۰۰ تومانی نداشتیم و تهیه مواد اولیه مؤثره ما نیز با این ارز تأمین شده است و هیچ کمبودی نداشتیم.


یوسفی تصریح کرد: در رابطه با میزان مواد اولیه نیز 30 تا 40 درصد برای تولید 103 قلم دارو، از خارج وارد می‌شود و بقیه تولید داخل است.


وی در ادامه با بیان اینکه داروسازی سها فقط می‌تواند داروهای تولیدی خود را به شرکت‌های مجاز ارائه دهد، گفت: مطالبات مستقیم ما از شرکت‌های مجاز است.


مدیرعامل داروسازی سها اضافه کرد: تاکنون در مورد مواد اولیه با کمبود و مشکل روبه‌رو نشده‌ایم و مواد اولیه ما تأمین شده و کماکان این روند ادامه دارد.


وی با اشاره به اینکه فشارهایی مبنی‌بر توقف تولید دارو وجود دارد، تأکید کرد: البته این فشارها، دلیلی بر توقف خط تولید ما نمی‌شود.


انتهای پیام/4044/


انتهای پیام/

برچسب ها: دارو هلال احمر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته