دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1397 - 10:47

دستور العبادی برای بررسی حادثه تعرض به کنسولگری ایران در بصره

نخست‌وزیر عراق یگان‌های امنیتی حافظ دفاتر دیپلماتیک عراق را مسئول حادثه تعرض به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بغداد دانست.
کد خبر : 309618

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری الیوم‌السابع، حیدر العبادی دستور داد یگان‌های امنیتی حافظ دفاتر دیپلماتیک عراق به عنوان مسئول قانونی حراست از کنسولگری‌ها و مکان‌های دیپلماتیک در این کشور بازجویی شوند.


دفتر نخست‌وزیر عراق اعلام کرد، العبادی دستور داده است تا تحقیقات لازم درباره نقش یگان‌های امنیتی حافظ دفاتر دیپلماتیک عراق در تعرض به کنسولگری ایران در بصره بررسی شود زیرا آنها مأموریت‌ها و وظایف خود را دراین‌باره انجام ندادند.


عده‌ای آشوبگر هفته گذشته در ادامه اغتشاشات و ناآرامی‌های بصره به آتش زدن و تجاوز به کنسولگری کشورمان در این شهر جنوبی عراق اقدام کردند.


به گزارش آنا، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با محکوم کردن این اقدام خلاف موازین و با یادآوری مسئولیت خطیر دولت عراق در حفاظت از مکان‌های دیپلماتیک، نسبت به‌ دست‌های آشکار و پنهانی که درصدد تخریب روابط دوستانه دولت و ملّت ایران و عراق هستند، هشدار داد و از دولت عراق درخواست کرد هرچه سریع‌تر نسبت به شناسایی، دستگیری و مجازات آمران و عاملان این جرم سنگین اقدام کنند.


بهرام قاسمی تأکید کرد: «با توجه به اطلاع و هشدار قبلی به مقام‌های دولت عراق، بدیهی است مسئولیت هرگونه اهمال و تعلل امنیتی برعهده دولت این کشور است و انتظار داریم در شناسایی و اعمال اشد مجازات مهاجمان تعجیل کنند.‌»


انتهای پیام/4077/4033/پ



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته