دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1397 - 10:49
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا:

درباره استفاده از گزینه نظامی در سوریه با ترامپ گفتگو کردم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: با ترامپ در خصوص استفاده از گزینه نظامی در سوریه درصورتی‌که این کشور از تسلیحات شیمیایی استفاده کند، گفتگو کردم.
کد خبر : 309593

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رویترز، جوزف دانفورد امروز گفت که وی در مورد اجرای گزینه‌های نظامی در سوریه درصورتی‌که این کشور هشدارهای کاخ سفید در خصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی در حمله قریب‌الوقوع به ادلب را نادیده بگیرد، با کاخ سفید گفتگو کرده است.


رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا طی سفرش به هند در جمع خبرنگاران گفت که تصمیمی توسط ایالات‌متحده برای به‌کارگیری نیروی نظامی در پاسخ به حمله شیمیایی آتی در سوریه اتخاذ نشده اما با ترامپ برای اطلاع از موضع وی درصورتی‌که سلاح شیمیایی استفاده شود، گفتگو کرده است.


وی افزود: «رئیس‌جمهور از ما خواسته که گزینه‌های نظامی داشته باشیم و به‌روزرسانی‌هایی برای وی درباره این گزینه‌ها تهیه‌کرده‌ایم.»


این هفته، یکی از مقامات ارشد آمریکا گفت که مدارک زیادی در دست است که نشان می‌دهد سلاح‌های شیمیایی توسط نیروهای دولتی سوریه در ادلب آماده‌شده است. این در حالی است که سوریه در سال 2013، به‌طور داوطلبانه تسلیحات شیمیایی خود را امحا کرد و نزدیک به 100 کارشناس برای تسریع در این عملیات وارد این کشور شدند.


انتهای پیام/4077


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته