دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1397 - 15:51
وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت روز سوادآموزی تأکید کرد:

افزایش باسوادی به بیش از 87 درصد پس از انقلاب اسلامی

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز جهانی سوادآموزی در پیامی نوشت: روز جهانی سوادآموزی، نماد اراده تمام کشورها در مبارزه با جهل و نادانی و آگاه‌سازی آحاد مردم است؛ همچنین باسوادی از 48 درصد در سال 1355 به 87 درصد بالغ شده است.
کد خبر : 309507

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این پیام آمده است: «سوادآموزی یکی از مؤلفه‌های اساسی تعالی‌بخش ادیان آسمانی به‌ویژه دین مبین اسلام و آغازی بر حرکت انسان‌ها در جهت بهبود زندگی و حقی از حقوق اولیه‌یبشر است که موجب کاهش فقر، مرگ‌ومیر و توسعه پایدار می‌شود.»


روز جهانی سوادآموزی، نماد اراده تمامی کشورها در مقابله و مبارزه با جهل و نادانی و آگاه‌سازی آحاد مردم نسبت به راه‌های رشد و بالندگی و حفظ و حراست از کرامت انسانی است. نام‌گذاری این روز در سال 2018 با عنوان «سوادآموزی و توسعه مهارت‌ها» نشانگر توجه و تأکید بر ضرورت مهارت‌آموزی در کنار سواد خواندن و نوشتن و درنتیجه توانمندسازی مردم برای ورود به عرصه تلاش، تولید، استقلال و زندگی با عزت است.


خدای بزرگ را شاکریم که در نتیجه تلاش شبانه‌روزی همکاران ارجمندم در سازمان نهضت سوادآموزی، آموزش‌دهنده‌ها و نیز دستگاه‌های مشارکت‌کننده در این امر مهم، در لبیک‌گویی به‌ فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (رحمةالله علیه) و تأکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) و حمایت‌های دولت تدبیر و امید، موفقیت‌های بزرگی به‌دست آورده‌ایم.


از دستاوردهای مهم این حرکت بزرگ، افزایش درصد باسوادی از 48 درصد در سال 1355 به بالغ‌ بر 87 درصد در سال 1396 و ورود آموزش مهارت‌های رایانه‌ای به چرخه سوادآموزی کشور، تنوع‌بخشی به شیوه‌های سوادآموزی از جمله آموزش از طریق تبلت و تلویزیون، ایجاد و توسعه مراکز یادگیری محلی با هدف ترویج آموزش‌های مهارتی و حقوق شهروندی و آموزش اتباع خارجی است و امیدوارم که این توفیقات ارزشمند همچنان تداوم داشته باشد.


ضمن آرزوی توفیق، از تلاش‌های صادقانه همکاران گرانقدرم در صف، ستاد و دستگاه‌های مشارکت‌کننده در این فعالیت، قدردانی و تشکر می‌نمایم.»


انتهای پیام/4038/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته