دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1397 - 07:57
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با آنا:

نگاه پدافندی به ابزارهای جنگ نرم موجب انفعال می‌شود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رسانه‌های کشور بیشتر با نقش پدافندی مقابل آفند فرهنگی دشمن بازی می‌کنند در صورتی‌که بهترین دفاع، حمله است.
کد خبر : 309471

حسین کنعانی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا در تحلیل سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد برنامه‌ها و اهداف دشمنان برای تضعیف انقلاب اسلامی از طریق جنگ نرم و ابزارهای رسانه‌ای، گفت: در دهه‌های گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم سخن گفته‌اند و هشدار داده‌اند که دشمن در پی ضربه زدن به ریشه‌های فرهنگی، عقیدتی و ایدئولوژیکی جمهوری اسلامی است.


این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه افکار عمومی یکی از سلا‌ح‌‌های دشمن در جنگ نرم است، تصریح کرد: در این زمینه دشمن مدت‌هاست کار کرده و برنامه دارد تا تحت بمباران‌های رسانه‌ای و جنگ نرم، اعتقادهای مذهبی، ملی و فرهنگی مردم‌ را سست کند و برنامه‌های خود را به نتیجه برساند.


کنعانی‌مقدم پروژه جنگ نرم دشمن را حول سه محور تشریح کرد و افزود: دشمن جنگ نرم علیه کشورمان را حول سه محور تدارک دیده است و محور اول مربوط به بی‌هویت ساختن ملت ایران است و دومین محور تلاش برای بی‌ارزش جلوه دادن آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و محور سوم، ناکارآمد مطرح ساختن نظام جمهوری اسلامی نزد افکار عمومی است تا این‌گونه وانمود کند که انقلاب اسلامی نتوانسته مسائل و مشکل‌های فرهنگی و اقتصادی را حل کند.


وی با بیان اینکه اگر در جنگ نرم اقدام جدی انجام می‌دادیم هرگز سلاح‌های نرم رسانه‌ای نمی‌توانستند اثرگذار باشند، گفت: البته خداوند می‌فرمایند «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئوا نُورَاللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» یعنی می‌خواهند نور خدا را به دهان‌هایشان خاموش کنند ولی خدا کامل‌کننده نورخویش است اگر چه کافران را ناخوش آید.


کنعانی‌مقدم تدافعی عمل کردن رسانه‌‌ای را مهم‌ترین ضعف رسانه‌های داخلی در فضای جنگ نرم دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌های کشور بیشتر با نقش پدافندی مقابل آفند فرهنگی دشمن بازی می‌کنند در صورتی‌که بهترین دفاع، حمله است. اگر نتوانیم در بخش رسانه‌‌ای حمله متناسب با شرایط زمان و مکان را انجام دهیم در دفاع از سنگرها همیشه موفق نخواهیم بود؛ لذا رسانه‌ها نباید انفعالی رفتار کنند و برای همیشه در سنگرهای دفاعی قرار داشته باشند.


انتهای پیام/4034/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب