دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1397 - 05:57
رئیس سازمان بیمه سلامت ایران:

ارائه خدمات به بیماران خاص و نیازمند کاهش نیافته است

رئیس سازمان بیمه سلامت ایران گفت: یکی از اولویت‌های سازمان بیمه سلامت، رسیدگی و ارائه خدمات به بیماران خاص و نیازمند است و حتی باوجود مشکلات نقدینگی در پوشش داروها، هیچ برنامه ای برای کاهش ارائه خدمات به بیماران تحت پوشش سازمان نداریم.
کد خبر : 309427

طاهر موهبتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا درباره پوشش بیمه داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج اظهار کرد: بیمه این گروه از بیماران هیچ تغییری نکرده و تعیین سقف مشخص برای ارائه خدمات درمانی و دارویی به بیماران خاص، صعب‌العلاج و محرومان صحت ندارد.


وی افزود: یکی از اولویت‌های سازمان بیمه سلامت رسیدگی و ارائه خدمات به گروه بیماران خاص و نیازمند است و حتی باوجود مشکلات نقدینگی در پوشش داروها، هیچ برنامه‌ای برای کاهش ارائه خدمات به بیماران تحت پوشش سازمان نداریم.


رئیس سازمان بیمه سلامت ایران در مورد آخرین وضعیت پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت نیز یادآور شد: پرداخت مطالبات داروخانه‌ها تقریبا به‌روز انجام می‌شود؛ البته داروخانه‌ها موظفند اسناد خود را طی 45 روز به سازمان ارائه دهند، تا بیمه سلامت نیز بتواند این اسناد را در طول یک‌ماه مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.


موهبتی تاکید کرد: از ابتدای سال تاکنون تمام پرداختی به داروخانه‌ها به‌روز بوده و فقط پرداختی اسفندماه سال گذشته داروخانه‌ها باقی مانده است.


وی با بیان اینکه 34 میلیون نفر تحت پوشش بیمه همگانی سلامت هستند که 22 میلیون روستایی و بیش از 11 میلیون شهری‌ هستند، افزود: 85 درصد کل جمعیت بیمه‌شده سازمان ‏را تشکیل می‌دهند و همچنین 6 میلیون بیمه شده رایگان نیز تحت پوشش کمیته امداد هستند؛ بنابراین در کل کشور 40 میلیون نفر بیمه‌شده رایگان وجود ‏دارد.‏


انتهای پیام/4044/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته