دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پورابراهیمی در گفتگو با آنا :

افزایش نرخ ارز و طلا در بازار روانی است/عدم تناسب نرخ‌ها با واقعیت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدد و رقم‌های بازار ارز هیچ تناسبی با واقعیت اقتصادی کشور ندارد، گفت: این نرخ خرید و فروش ارز روانی است و هیچ معامله‌ای با این نرخ‌ها انجام نمی‌گیرد.
کد خبر : 309419

پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا درباره وضعیت دلار و افزایش قیمت آن به ۱۵ هزار تومان، گفت: این عدد و رقم‌هایی که در حال حاضر در بازار اعلام می‌شود، هیچ تناسبی با واقعیت‌های اقتصادی کشورمان ندارد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره علت افزایش قیمت دلار و ایجاد وضعیت نابسامان در بازار ارز کشور توضیح داد: به نظر من مداخله نکردن بانک مرکزی و اجرایی نشدن بسته جدید سیاست‌های ارزی، علت بالا رفتن قیمت نرخ ارزهای مختلف از جمله دلار است.
وی با بیان اینکه ما انتظار اجرای کامل و جامع سیاست‌های جدید را توسط بانک مرکزی داشتیم، افزود: علاوه بر اجرایی نشدن سیاست‌های جدید بانک مرکزی، به نظر می‌رسد فضای روانی هم به این ماجرا دامن زد، این درحالی است که مداخله نکردن بانک مرکزی نتیجه‌اش اتفاقات بازار ارز است.
پورابراهیمی با اشاره به فضاسازی‌های صورت گرفته در بازار ارز و اعلام نرخ‌های غیر واقعی، با توجه به اینکه نرخ‌های اعلام شده در بازار، با هیچ کدام از معیارهای اقتصادی کشورمان همخوانی ندارد و قابل پذیرش نیست، توضیح داد: در بازار این عدد و رقم‌ها که به عنوان نرخ خرید و فروش اعلام می‌شود، واقعی نیست. این‌ التهابات تنها در حد یک عدد و رقم است که در خاطره بازار ثبت می‌شود و هیچ معامله‌ای انجام نمی‌شود، اما علامتی منفی در بازار به حساب می‌آید.


انتهای پیام/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته