کارکرد اصلی رسانه در فضای جنگ نرم، تزریق امید و نشاط به جامعه است
محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا در تحلیل سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند: «بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، دستگاههای جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت مالی قارونهای منطقه اطراف کشور ما، تشکیلاتی را برای این جنگ رسانهای راهاندازی کردهاند و بهطور جدی در حال برنامهریزی و تلاش برای آلوده کردن فضای تبلیغاتی و فکری جامعه هستند.»، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها وجود جنگ رسانهای را به مسئولان کشور گوشزد کردهاند اما مسئولان یا بهطور عمد و یا از سر ناآگاهی و ناتوانی، خطر جنگ نرم از مسیر تبلیغات رسانهای را جدی نگرفتهاند.
وی با بیان اینکه امروز لازم است رسانهها هوشیار و هوشمند عمل کنند، افزود: رسانههای داخل بنا بر دلایل مختلف در فضای جنگ نرم، خوب عمل نکردهاند و مسائل فرعی و غیرمهم سیاسی و اجتماعی را دغدغه اصلی خود قرار دادهاند، در صورتی که کارکرد اصلی رسانهها پرداختن به مسائل مهمی همچون وحدت اجتماعی و افزایش امید در میان مردم است اما اکثر رسانههای کشور در این حوزه خیلی موفق نبودهاند.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من به مسئولان پیشنهاد میکنم در همایشهایی که رسانهها حضور دارند و یا در گفتگوها، با رعایت صداقت در گفتار به مردم امید و شادابی اجتماعی را تزریق کنند نه اینکه ناخواسته سخنانی بگویند که در راستای جنگ رسانهای و جنگ نرم دشمنان باشند.
آصفری خاطرنشان کرد: رسانههای بیگانه بهویژه رسانههای متعلق به رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و آمریکا با سرمایهگذاریهای کلان به بزرگترین سلاحهای جنگی آنها در جنگ نرم تبدیل شده است و برای پیروزی در این جنگ نیازمند سرمایهگذاری کلان هستیم و این حوزه باید جدی گرفته شود.
انتهای پیام/پ
انتهای پیام/