دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1397 - 00:05
یاران مهربان/ 53

معنای زندگی؛ زیستن به یک شکل مشخص است

«معنای زندگی» نوشته «تری ایگلتون» کتابی تحلیلی درباره معنای زندگی و زیستن به یک شکل مشخص است.
کد خبر : 309405

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، «معنای زندگی» کتابی تحلیلی از نگاه «تری ایگلتون» است که بر اساس یک پرسش به نگارش در آمده است. وی در این کتاب، اینکه چطور نویسندگان در طول قرن‌ها در پی پاسخ به مسئله‌ معنا بوده‌اند را بررسی می‌کند.


نویسنده این کتاب معتقد است در دوران مدرن است که این موضوع به مسئله‌ا‌ی بغرنج تبدیل می‌شود، اما بسیاری از ما، به‌ جای سرشاخ شدن با آن، با نوعی احساس بی‌معنا بودن در زندگی خود کنار می‌آییم. در حقیقت به باور وی، اگر زندگی ما معنایی داشته باشد، این معنا چیزی است که می‌توانیم آن را در زندگی خود سرمایه‌گذاری کنیم و چیزی نیست که به صورت حاضر و آماده در اختیارمان قرار گیرد؛ بنا‌بر‌این معنای زندگی، نه راه‌حلی برای یک مسئله، بلکه زیستن به یک شکل مشخص است.


معنای زندگی، راه حلی برای یک مسئله نیست بلکه زیستن به شیوه‌ای معین است. این پرسش ماوراءالطبیعی نیست بلکه اخلاقی است. چیزی جدا از زندگی نیست بلکه چیزی است که زیستن را به امری ارزشمند تبدیل می‌کند، به طوری که می‌توان گفت حد معینی از کیفیت، عمق، فراوانی و فشردگی زندگی است.


کتاب معنای زندگی نوشته تری ایگلتون با ترجمه عباس مخبر در قالب 128 صفحه و بهای 18 هزار تومان از سوی نشر بان به بازار آمده است.


انتهای پیام/4072/4031/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته