دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1394 - 10:51
یک وکیل دادگستری در گفت‌وگو با آنا:

علت محکومیت معلمان، شرکت در تجمعات بوده است

یک وکیل دادگستری در واکنش به اظهارات معاون سیاسی وزیر کشور مبنی بر عدم دستگیری و بازداشت معلمان در تجمعات صنفی گفت: علت محکومیت معلمان و فرهنگیان در تجمات اخیر شرکت در تجمعات ذکر شده است.
کد خبر : 30938

پیمان حاج محمود عطار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، در واکنش به اظهارات حسین ذوالفقاری، معاون سیاسی وزیر کشور مبنی بر اینکه «کسی در تجمعات صنفی به دلیل تجمع بازداشت نشده است و اگر فکر می‌کنید موردی به این دلیل بازداشت شده اطلاع دهید و مطمئن باشید کسی به دلیل تجمع و بیان مشکلاتش بازداشت و زندانی نمی‌شود مگر آنکه در جریان تجمع فرد یا افرادی دست به اقدامات غیر قانونی نیز زده باشند» یادآور شد: فرهنگیان و معلمانی که به دلیل مشکلات مالی، کمبود درآمد اقتصادی خود و عدم انطباق حقوق با قوانین پرداخت به سایر کارمندان دست به تجمع بدون ناسزا و به کار بردن اسحله گرم و سرد و بدون هیچ مزاحمتی برای سایر شهروندان تجمع کرده بودند، پس چرا دستگیر شده اند؟


وی ادامه داد: باید به چندین مرحله تجمعات صد در صد صنفی و آرام معلمان و سایر صنوف در ماه‌های اخیر اشاره کرد. به ویژه که معلمان و فرهنگیان پس از تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری و نظام هماهنگ حقوق در سال 85 و به جهت تبعیضی که در تعیین حقوق و مزایای آنها خارج از این قانون انجام شده بود تاکنون تجمعات مختلفی در مکان‌های عمومی از جمله مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران و آرامگاه معلمان درگذشته مانند شهید مطهری و دکتر خان علی‌پور و نیز مقابل ساختمان‌های ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها انجام داده‌اند که هیچ یک از این تجمعات در برگیرنده ارتکاب جرم اعم از حمل سلاح، ایجاد تشنج، توهین و ناسزا نبوده است و صرفا جهت پیگیری رفع مشکلاتشان این تجمعات صورت گرفته است.


این وکیل دادگستری گفت: متاسفانه معلمان و فرهنگیان به کرات دستگیر و بازداشت شده‌اند و برخی نیز از سوی مراجع قضایی و اداری محکومیت‌های حبس و تعلیق از خدمت و تبعید یا اخراج دریافت کرده‌اند، در احکام دادگاه‌ها نیز علت محکومیت آنان شرکت در تجمعات بوده است. بنابراین معاون محترم وزیر کشور باید این موضوع را مشخص کند که اگر شرکت در این تجمعات برای بیان مشکلات منجر به بازداشت نمی‌شود پس تجمعات معلمان به چه دلیل منجر به بازداشت آنان شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته