دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1394 - 11:30
کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با آنا هشدار داد

سیلاب ناگهانی و آبگرفتگی معابر در انتظار مردم هرمزگان وکرمان

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارش باران و رگبار شدید در استان‌‌های هرمزگان و کرمان، از امروز تا سه روز آینده خبر داد و گفت: در اثر این بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب ناگهانی در این مناطق وجود دارد.
کد خبر : 30935

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، وضعیت جوی سه روز آینده کشور را چنین تشریح کرد: امروز (یکشنبه) بعد از ظهر در شمال غرب و غرب کشور یعنی در استان‌های هرمزگان، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار، رعد و برق و وزش باد محلی پیش‌بینی شده است.


وی افزود: این شرایط تا سه روز آینده برای استان‌های جنوبی کشور ادامه داشته و در برخی از نقاط استان هرمزگان و کرمان بارش‌ها در برخی از ساعات به رگبار شدید تبدیل می‌شود و می‌تواند باعث آبگرفتگی معابر عمومی یا رخداد سیلاب‌های ناگهانی در این مناطق شود.


گودرزی یادآور شد: در مناطق شرقی کشور نیز تا سه روز آینده وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهیم داشت.


به گفته وی نیمه جنوبی استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، شمال استان سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از کرمان نیز در سه روز آینده وزش باد شدید و گرد و خاک را خواهند داشت و این شرایط برای شهر زابل در شمال سیستان و بلوچستان با شدت بیشتری همراه است.


وزش باد نسبتا شدید در سمنان، اصفهان و قم


گودرزی اضافه کرد: امروز و فردا، بر اثر وزش باد شدید، آبهای دریای عمان نیز مواج خواهد شد و امشب نیز استان‌های سمنان، شمال اصفهان و قم، وزش باد نسبتا شدید و در بعضی ساعات همراه با گرد و خاک دارند.


کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: امشب در ارتفاعات استان تهران افزایش ابر خواهیم داشت اما در سه روز آینده برای تهران، آسمانی صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی شده و نوسان دمای هوای این استان نیز بین 36 تا 24 درجه سانتی‌گراد است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته