دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1397 - 21:18

آمریکا موافق حضور رئیس‌جمهور ایران در نشست شورای امنیت

نماینده آمریکا در سازمان ملل در پاسخ به این پرسش که آیا ایالات‌ متحده با شرکت رئیس‌جمهوری ایران در نشست سران کشورهای عضو شورای امنیت موافقت خواهد کرد یا خیر، گفت: «موافق هستیم.»
کد خبر : 309242

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از بریت‌بارت، نیکی هیلی روز گذشته از قصد دونالد ترامپ برای برگزاری نشست سران کشورهای عضو شورای امنیت در ماه جاری میلادی، به‌منظور گفتگو درباره ایران خبر داد.


نشست خبری هیأت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد یک روز پس‌ از آن برگزار شد که ایالات‌ متحده ریاست دوره‌ای شورای امنیت را به مدت یک ماه برعهده‌ گرفته است.


نیکی هیلی در پاسخ به یکی از خبرنگاران حاضر که پرسید آیا رئیس‌جمهوری ایران نیز در این نشست شرکت خواهد کرد، گفت: «طبق قوانین و اصول سازمان ملل متحد و شورای امنیت، ایران حق دارد حضور داشته باشد و شرکت رئیس‌جمهوری آن کشور بستگی به تصمیم خود آنها دارد.»


نماینده آمریکا در سازمان ملل در پاسخ به این پرسش که آیا ایالات‌متحده با شرکت رئیس‌جمهوری ایران در این نشست موافقت خواهد کرد یا خیر، گفت: «موافق هستیم.»


ریاست مهم‌ترین نهاد سازمان ملل متحد هر ماه به یکی از 15 عضو دائم و غیردائم آن واگذار می‌شود. پیش‌بینی می‌شود این جلسه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اواخر سپتامبر برگزار شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته