دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1397 - 06:00
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با آنا خبر داد:

شرکت‌های ایرانی مالک شناورهای چینی در خلیج فارس

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشوربا اشاره به اینکه قرارداد اجاره‌ای چینی‌ها در خلیج فارس به‌صورت قرارداد بیربوت یا کامل است، گفت: شناورهای چینی حاضر در خلیج فارس تحت مالکیت شرکت‌های ایرانی ماهیگیری می‌کنند.
کد خبر : 309191

محمد راستاد در گفتگو با خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه در بخش دریانوردی سه نوع قرارداد اجاره داریم گفت: یک نوع از قرارداد اجاره شامل این موضوع می‌شود که مالک، کشتی خاصی را برای مدتی معین اجاره می‌کند تا در خطوط مختلف دریایی تردد کند. در این نوع اجاره ملیت کشتی تغییر نمی‌کند.


وی گفت: اجاره نوع دوم اجاره یک کشتی برای انجام یک یا چند سفر دریایی است که در این نوع اجاره، هزینه، ملکیت و تابعیت کشتی مانند اجاره نوع اول است.


رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور افزود: اجاره نوع سوم اجاره‌ای موسوم به (بیربوت) یا اجاره کامل است؛ در این نوع اجاره تمام هزینه‌های شناوری که اجاره می‌شود از سوخت تا آب، مواد غذایی و تأمین‌ پرسنل بر عهده مستاجر و اجاره‌کننده است.


راستاد گفت: اجاره شناورهای چینی در خلیج فارس به صورت اجاره(بیربوت) یا کامل است و شرکت‌های ایرانی می‌توانند شناورهای چینی را به تابعیت ایران در بیاورند و حتی پرچم ایران را در این شناورها نصب کنند.


وی گفت: مالکان شناورهای چینی بابت اجاره شناورها از شرکت‌های ایرانی کرایه دریافت می‌کنند.


انتهای پیام/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: خلیج فارس مالک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته