دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1397 - 14:22
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد:

تحت پوشش قرار گرفتن 130 هزار خانوار جدید در کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در دو ماهه گذشته ۸۰ هزار خانوار نیازمند جدید تحت حمایت این نهاد قرار گرفته و در شهریورماه نیز ۵۰ هزار خانوار دیگر به این رقم افزوده می‌شود.
کد خبر : 309173

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از کمیته امداد امام خمینی(ره)، سید پرویز فتاح در سفر به استان مرکزی با هدف تأمین مسکن برخی از مددجویان با استانداری تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.


وی در این دیدار اعلام کرد: طبق این تفاهم‌نامه با همکاری استانداری استان مرکزی ظرف دو سال آینده، هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد این استان ساخته خواهد شد.


رئیس کمیته امداد ادامه داد: امسال علاوه بر اختصاص ۵۰ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی به مددجویان کمیته امداد، 10 هزار واحد مسکونی نیز با همکاری سپاه برای مددجویان روستایی ساخته می‌شود.


فتاح با اشاره به توافق انجام‌شده با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه افراد پشت نوبت ورود به چرخه حمایتی کمیته امداد ظرف دو ماه آینده پذیرش می‌شوند.


وی با اعلام اینکه طی دو سال و نیم گذشته ۲۴۰ هزار خانوار پس از خودکفایی اقتصادی از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شدند، افزود: با توجه به وضعیت اقتصاد کشور و افزایش مراجعات به کمیته امداد، در دو ماهه گذشته ۸۰ هزار خانوار نیازمند به جمعیت تحت حمایت این نهاد افزوده شدند و در شهریورماه نیز ۵۰ هزار خانوار دیگر نیز به این رقم افزوده می‌شود.


رئیس کمیته امداد با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی مستمری مددجویان در سال جاری گفت: منابع مورد نیاز برای پرداخت مستمری خانوارهای تحت حمایت تا پایان سال توسط دولت تأمین‌ شده است.


فتاح با اشاره به اینکه اعتبار اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد نسبت سال گذشته دو برابر شده است، افزود: سال ۹۶ از منابع بانکی حدود 2 هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان اختصاص یافت اما امسال این اعتبار به چهار هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته است.


وی متذکر شد: سال گذشته برای اجرای ۱۳۵ هزار طرح اشتغال، تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت‌ شده که امسال با توجه به افزایش اعتبارات، این رقم به ۲۰۰ هزار فقره خواهد رسید.


رئیس کمیته امداد با اشاره به حمایت کمیته امداد از ۳۱۰ هزار دانش‌آموز نیازمند، گفت: این نهاد برای تأمین مایحتاج تحصیلی هر دانش‌آموز حداقل صد هزار تومان هزینه کرده است که البته این رقم در برخی استان‌ها با کمک خیران تا دو برابر افزایش خواهد یافت.


انتهای پیام/4044/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
صفررضامور
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۵
۰
نظر بنده اینه که دنبال نیازمند واقعی بگردین ۲۰ سال است موندم توی مستاجری فکری به حال ما میشه فقط هر کس فامیل خودشو می‌بره عضو امداد می‌کنه.
پیرانی شیخی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
۰
نظر من اینه که واقعا نیازمندان را عضو کنید نه اقوام درجه یکتون رو هفت ساله که مستاجرم فکری هم واسه جوانان بیکار بکنید.
علی مروت کونانی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۹
۰
سمت چپ پا ودست جانباز نود درصد
علی افروغ
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
۰
من وضعیت زندگیم صخته وناراحتی چشم دارمومستجرحتی خانه کولنگی دارم
اسماعیل رسول نژاد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
۰
کارگرم دیسک خفیف دارمو مجبورم کار کنم به زور میتونم خرجی پیدا کنم
روناک زارعی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
۰
باپسرم تحت پوشش هستم ولی گفتن تبصره ۱۴ هستی واز مزایای وام مسکن نمیتونی استفاده کنی ضمنا حقوق هم ندارم مگر چه فرقی با مددجویان قبلی داریم لطفا رسیدگی شود
هلدینگ شایسته