دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1397 - 12:52
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجلاس بسیج اساتید:

درگیر جنگ اقتصادی و رسانه‌ای هستیم/ می‌خواهند ما را از هدف اصلی انقلاب دور کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دشمنان امروز در دو عرصه اقتصادی و رسانه‌ای با ما می‌جنگند گفت: هدف بزرگ آن‌ها این است که ما را از آرمان‌های انقلاب دور کنند و با حرکت اقتصادی می‌خواهند ناکارآمدی مسئولان در حوزه اقتصادی را دستاویز قرار دهند.
کد خبر : 309148

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف در هجدهمین اجلاس سراسری «بسیج اساتید و آغاز دوره تمدنی انقلاب اسلامی» گفت: امسال در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم و این انقلاب همان انقلابی است که روحیه کمک به مردم و محرومان و مبارزه با ظلم را در خود جای داده است. طبیعی است چنین انقلابی با این ویژگی، حکومت‌های ظالم در برابر این انقلاب می‌ایستند و همیشه نظام اسلامی در ستیز با استکبار است.


وی افزود: در ذات انقلاب اسلامی است که با چنین نظام‌هایی تعامل نداشته باشیم؛ زیرا آن‌ها می‌خواهند نظام را از صراط مستقیم دور کنیم.


قالیباف با نادرست دانستن سخن عده‌ای که می‌گویند با دنیا در تنش هستیم، گفت: امروز در دو عرصه اقتصادی و رسانه‌ای دارند با کشور جنگ می‌کنند و هدف بزرگ آن‌ها این است که ما را از آرمان‌های انقلاب دور کنند و با حرکت اقتصادی می‌خواهند ناکارآمدی مسئولان را در حوزه اقتصادی دستاویز قرار دهند.


وی افزود: چرا باید در برخی از نشست‌ها بگویند نسبت به این مشکلات پاسخ نداریم؟ برخی نظام‌ها هستند که با یک اخم آمریکا نظام‌هایشان تغییر می‌کند اما به‌دلیل ماهیت مردمی بودن، این نظام چنین چیزی را شاهد نیست. در کجای نظام‌های مردمی این‌قدر فضا باز است که هرکسی که می‌خواهد به هر شخصیتی انتقاد کند حتی به رهبری هم انتقاد می‌کنند و در حد تهدید امنیت ملی عمل می‌کنند. دور کردن غرب‌زدگان از کشور کار سختی است و چرا نباید پرچم موفقیت‌های انقلاب اسلامی را بلند نکنیم. قبول دارم که امروز چالش داریم و اصل این چالش‌ها در مسائل کارکردی است و ربطی به نظام ندارد. دشمن در جنگ رسانه‌ای برای تضعیف روحیه ایرانی‌ها به دنبال تزریق ناامیدی به جامعه است. آن‌هایی که به تمسخر می‌گویند نظام توانایی تأمین موشک را دارد اما توانایی تأمین پوشک بچه را ندارد، می‌خواهند جنگ روانی به راه بیندازند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حواسمان باشد که تسلیم جنگ اقتصادی دشمن نشویم، گفت: متأسفانه در مرحله دولت‌سازی به معنای عام خوب عمل نکرده‌ایم و امروز هم ضعف ساختاری داریم و هم ضعف مدیریت در سازمان‌ها. در دهه اول انقلاب اسلامی بحران جنگ را داشتیم و در آن زمان هم عده‌ای امیدشان به بیرون مرزها بود و می‌خواستند مردم را در حضور در دفاع مقدس دور نگاه دارند و تصمیم داشتند که جوانان را در تولید موشک و دفاع از سرزمین منصرف کنند و در تلاش برای از بین بردن نبوغ و خلاقیت بودند.


قالیباف تصریح کرد: امروز با وجود گرفتاری در جنگ اقتصادی و اینکه تا چند لحظه بعد نمی‌دانیم قیمت ارز و سکه چند است، راه‌حل کوتاه‌مدت، بلندمدت و میان‌مدت برای این مشکلات وجود دارند.


انتهای پیام/4071


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته