دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1397 - 13:55

رد ادعای دستور ترور بشار اسد توسط رئیس‌جمهور آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا با رد ادعای دستورش به وزیر دفاع برای ترور بشار اسد، بار دیگر تزلزل در تصمیمات خود را نشان داد.
کد خبر : 309142

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، رئیس‌جمهور آمریکا با دروغ خواندن دستور وی به وزیر دفاع این کشور برای ترور بشار اسد، این ادعا را که وی به وزیر دفاع دستور ترور بشار اسد را داده است، دروغ پردازی نویسنده کتاب دانست.


باب وودوارد در کتاب جدید خود ادعا کرده است، رئیس‌جمهور آمریکا چند ماه پیش در یک تماس تلفنی از وزیر دفاع این کشور خواسته که بشار اسد را ترور کند.


وی در توئیتی اعلام کرد: «ژنرال جیمز متیس (وزیر دفاع) و ژنرال جان کلی (رئیس ستاد) مطالب کتاب وودوارد را جعلی و فاقد اعتبار دانسته‌اند. سخنان آن‌ کتاب جعلی و برای افکار عمومی است. دیگر داستان‌های او هم فریب است. آیا وودوارد فعال دموکرات‌ است؟زمانش را بگوئید؟»


سخنگوی کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای مطالب این کتاب را رد کرد. سارا سندرز در این بیانیه دموکرات‌ها را به تلاش برای توطئه علیه دونالد ترامپ متهم کرده و مطالب کتاب را داستانی خیالی دانسته است. جیمز متیس هم در بیانیه‌ای مطالب این کتاب را دروغ‌پردازی دانسته است.


روزنامه واشنگتن‌پست بریده‌هایی از کتاب باب وودوارد را منتشر کرده است. کتاب باب وودوارد که ۱۱ سپتامبر منتشر می‌شود، بر اساس صدها ساعت مصاحبه با منابع دست‌اول، یادداشت‌هایی از جلسات، خاطرات شخصی، پرونده‌ها و اسناد است.


باب وودوارد خبرنگار کهنه‌کار آمریکایی است که در افشای رسوایی واترگیت در دهه ۷۰ نقش داشت . به‌تازگی رسوایی‌های پیرامون رئیس‌جمهور آمریکا، جایگاه وی را به‌شدت متزلزل نموده است.



انتهای پیام/4077


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب