دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1397 - 09:53
دبیر انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه شریف در گفتگو با آنا:

رویداد شبیه‌سازی بازار در دانشگاه صنعتی شریف پایان یافت

دبیر انجمن علمی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف گفت: امسال دور دوم رویداد (بازی‌سازی2018) با ایجاد اسکان برای دانشجویان شهرستانی، برگزار شد. این رویداد به بازی شبیه‌سازی زنجیره تأمین مربوط می‌شود تا تیم‌های شرکت‌کننده مثل یک بازار واقعی در آن فعالیت کنند.
کد خبر : 309135

به‌آفرید محمدجعفری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری آنا، در خصوص رویداد (گیمین 2018) توضیح داد: این رویداد از سال گذشته زیر نظر انجمن مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف شکل گرفت و تمامی روند انجام آن از خلق ایده تا برگزاری رویداد توسط دانشجویان و با کمک فتاحی استاد این دانشگاه انجام شد.


وی افزود: چندین ماه روی نحوه برگزاری این رویداد بررسی کردیم تا برای اولین بار در مرداد ۹۶ طی دو روز توانستیم این مسابقه را برگزار کنیم.


دبیر انجمن علمی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف در ادامه توضیح داد: متولی برگزاری این رویداد در ایران هستیم و امسال دور دوم این مسابقه با ایجاد اسکان برای دانشجویان شهرستانی، برگزار شد. این رویداد به بازی شبیه‌سازی زنجیره تأمین مربوط می‌شود تا تیم‌های شرکت‌کننده مثل یک بازار واقعی در آن فعالیت کنند.


وی تأکید کرد: زنجیره تأمین شامل تأمین‌کننده، کارخانه، توزیع‌کننده، عمده فروش، خرده‌فروش و مشتری است که مسئولیت دو سر زنجیره را کادر برگزاری مسابقه بر عهده می‌گیرند و تیم‌های سه نفره باید بتوانند کالا را از سطح بالایی خریداری و به سطح بعدی بفروشند. در این بازی از شبیه‌سازی بیمه و بانک و ایجاد شوک‌هایی نظیر تحریم و بیماری نیز استفاده شده است.


جعفری در ادامه گفت: در پایان تیمی برنده مسابقه می‌شود که وفاداری بالاتری داشته باشد و درمجموع ۲۴ تیم با یکدیگر رقابت داشتند که این تعداد در دور پیش ۲۸ تیم بود.


انتهای پیام/









انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته