دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1397 - 10:45
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

بخشی از مشکلات به‌خاطر مدیران ناشایست و عناصر خودفروخته داخلی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر به کسی برنخورد، بخشی از مشکلات به‌خاطر مدیران ناشایست و عناصر خودفروخته داخلی و بخش دیگری به مسئله احتکار باز می‌گردد.
کد خبر : 309104

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور در هجدهمین اجلاس سراسری «بسیج اساتید و آغاز دوره تمدنی انقلاب اسلامی» که صبح امروز در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در مرحله سوم از فرآیند انقلاب اسلامی یعنی تشکیل دولت اسلامی قرار داریم و دو مرحله پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم.


وی افزود: دولت اسلامی به مفهوم واقعی می‌تواند نظام مدیریتی را پایه‌گذاری کند تا زمینه‌ساز تحول جامعه شود. در این مدت به پیشرفت‌هایی رسیده‌ایم که شگفت‌آور است و ایستادگی مردم در این سال‌ها بدیل ندارد.
رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی نبودند به‌طورقطع انقلاب دوام نمی‌یافت، تصریح کرد: جنس انقلاب اسلامی، هم‌جنس پیشرفت مسلمانان و ترساننده برای دشمنان بود و در این چهار دهه همواره با انقلاب اسلامی دشمنی داشته‌اند اما به‌ جایی نرسیده‌اند. جریان نخبگان مطلع باشند که پیشرفت‌های کشور بی‌بدیل است و مدام نباید از یأس سخن بگویند و با زبان امید با مردم صحبت کنید. در بخش پیشرفت‌های علمی در مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب دستاوردهای چشم‌گیری داشتیم که به‌عنوان نمونه حدود پنج میلیون دانشجو داریم و حدود ۹۰ هزار نفر هیئت علمی داریم و ۹۰ درصد مردم باسواد هستند و اگر کشوری به این آمار باسوادی برسد باید جشن بگیرد.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بسیج، یکی از برکات انقلاب اسلامی است و بر اساس فرمان‌های رهبری، بسیج کلید طلایی حل مشکلات کشور است. هرکسی که دلداده نظام و کشورش باشد، بسیجی است. در دو سال اخیر اقداماتی را تحت عنوان اعتلای بسیج آغاز کردیم و این کلمه را از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی گرفته‌ایم و برای اعتلای بسیج باید قد بکشیم و این باید در همه سطوح اتفاق بیفتد. بسیج برای برون‌رفت صنعت کشور از رکود و برای مشکلات کشاورزی حرف دارد. طی چهار سال می‌توانیم تحول شگرفی را در بخش کشاورزی آغاز کنیم. وقتی به دولت عرض می‌کنیم راه را باز کنید تا بسیج به مدد بیاید، این تعارف نیست و ما جنگ تمام‌عیار دشمن را می‌بینیم و کسی که نمی‌بیند خودش را به خواب زده است.
وی تصریح کرد: کسانی که می‌گویند راه‌حل مشکلات کشور سیاسی است نه اقتصادی، حس بدی را القا می‌کنند و این یعنی اینکه شما می‌خواهید باب مذاکره را با دشمن باز کنید.
وی با بیان اینکه وقتی جنگنده کوثر را می‌سازیم و موشک می‌سازیم، چرا باید وضعیت خودروسازی ما این باشد، گفت: در بخش دفاعی به باور رسیده‌ایم اما در بخش خودروسازی خیر. وجود عناصر فاسد را نمی‌توانیم کتمان کنیم اما اگر به خودباوری برسیم می‌توانیم در خودروسازی هم پیشرفت کنیم.
وی با بیان اینکه بسیج اساتید سراسر کشور می‌تواند به اصلاح امور اقتصادی کمک کند، تصریح کرد: در بخش کوچکی توانستیم با دولت کار کنیم اما مثل قطره‌ای است در دریا و اگر بخواهیم در عملیاتی پیروز شویم باید سه شرط شناخت میدان عمل، شناخت نیروی خودی و شناخت دشمن را لحاظ کنیم.


وی بیان کرد: اگر به کسی برنخورد بخشی از مشکلات به خاطر مدیران ناشایست و عناصر خودفروخته داخلی است. بخش دیگری از مشکلات هم به مسئله احتکار بازمی‌گردد. یکی از خبرنگاران از من پرسید در مورد کشف اموال احتکارشده آمار می‌دهید؛ من به او پاسخ دادم که آمار الآن را بدهم یا دو ساعت پیش را؟


انتهای پیام/4071/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته