دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1397 - 23:48
فتاح خبر داد:

خودکفایی 240 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد/ اهدای ۳۱۰ هزار کمک‌هزینه خرید نوشت‌افزار در مهر امسال

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: 240 هزار خانواده در دو و نیم سال اخیر با خودکفایی از شمول حمایت‌های این نهاد خارج شدند.
کد خبر : 309049

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، پرویز فتاح در نشست با محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه در مجلس، گفت: جشن عاطفه‌ها امسال در 2 مرحله تدارک شده که گام نخست در نیمه شهریورماه و گام دوم دهم مهرماه برگزار می‌شود.


وی اظهار کرد: تلاش بر این است تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید کمک‌های جمع‌آوری‌شده مردمی به دانش آموزان نیازمند در سراسر کشور برسد.


فتاح بیان کرد: در مناطق برخوردار مانند استان مرکزی و شهرستان ساوه تلاش می‌شود تا کمک‌های تهیه نوشت‌افزار با همراهی خیّران بیش از رقم یک میلیون ریال باشد.


وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مأموریت این نهاد حمایتی اشتغال‌زایی و خوداتکایی خانواده‌های تحت پوشش است و در این راستا مصوبات اثربخشی با همراهی مجلس و دولت در دست انجام است.


وی افزود: حجم تسهیلات اعطایی امسال کمیته امداد امام خمینی (ره) به مددجویان نسبت به مدت مشابه قبل تا دو برابر افزایش یافته و از 20 هزار میلیارد ریال به 40 هزار میلیارد ریال رسیده است.


رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در مورد وثایق دریافتی از مددجویان در قبال تسهیلات اعطایی توضیح داد: تلاش می‌شود در این زمینه سخت‌گیری زیادی نشود تا جامعه هدف بتوانند در اشتغال و خودکفایی موفق شوند.


وی ادامه داد: 135 هزار فقره تسهیلات بانکی در سال گذشته توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کشور به مددجویان پرداخت شد و انتظار می‌رود امسال نیز 200 هزار فقره تسهیلات اشتغال‌زا پرداخت شود تا بخش عمده‌ای از خانوارهای تحت پوشش به مرز خودکفایی برسند.


فتاح گفت: 240 هزار خانواده در دو و نیم سال اخیر با خودکفایی از شمول حمایت‌های این نهاد خارج شدند اما، در دو ماه اخیر افزون بر 80 هزار خانواده در کشور تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند و تا پایان شهریورماه 50 هزار خانوار نیازمند دیگر زیر چتر حمایتی قرار می‌گیرند.


وی یادآور شد: طبق توافق با دولت از شهریورماه جاری سبد کالا برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و برخی دهک‌های جامعه عرضه می‌شود.


فتاح ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای است که در دو ماه آینده متقاضی در صف دریافت تسهیلات ضروری این نهاد حمایتی تا سقف 50 میلیون ریال نخواهد بود و اهدای جهیزیه نیز شتاب می‌گیرد.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته