دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1397 - 23:02

توضیح رئیس سازمان میراث فرهنگی دربارۀ توطئه اخیر علیه مشهد مقدس

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دادستانی به موضوع شایعات سفر اعراب به مشهد مقدس ورود کرده و مطالب عنوان‌شده توسط آن فرد صحت نداشته است، البته هر زمانی که ورود گردشگر اعراب به کشور گسترش یافته است، چنین موضوعاتی و حواشی توسط برخی افراد ایجاد شده است.
کد خبر : 309043

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از خانه ملت، نشست فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی امروز با حضور علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.


مونسان با بیان اینکه در 5 ماهه نخست سال جاری 45 درصد رشد گردشگر خارجی داشته‌ایم، افزود: حدود 1400 میلیارد تومان صنایع دستی در داخل کشور به فروش رسیده و 281 میلیون دلار نیز صادرات در این بخش صورت گرفته است.


وی با اشاره به برخی حواشی ایجادشده درباره سفر اعراب به شهر زیارتی مشهد، ادامه داد: دادستانی به این موضوع ورود کرده و مطالب عنوان‌شده توسط آن فرد صحت نداشته است، البته هر زمانی که ورود گردشگر عرب به کشور گسترش یافته، چنین موضوعات و حواشی توسط برخی افراد ایجاد شده است.


مونسان تأکید کرد: با مدیران کل خراسان و مازندران تماس‌هایی داشته‌ام و تأکید شده که در حوزه گردشگری چنین مباحثی وجود نداشته و اگر در لایه پشت شهرها چنین مباحثی مطرح است، باید توسط ارگان‌های دیگری همانند نیروی انتظامی به این موضوع ورود شود.


وی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌های گردشگری وضعیت نسبت به گذشته تغییر کرده است، تصریح کرد: هزار و 900 پروژه در حوزه گردشگری تعریف شده که 43 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها است.


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: حوزه گردشگری فرابخشی است و اگر سایر بخش‌ها همانند ناوگان حمل و نقل هوایی، همراهی‌های لازم را در این بخش نداشته باشند، این حوزه زمین‌گیر می‌شود، بنابراین ابزارهای گردشگری در دست سازمان میراث فرهنگی نیست.


وی با بیان اینکه یکی از طرح‌های دیگر سازمان میراث فرهنگی، بوم‌گردی بوده که به منابع کمتری نیاز دارد، ادامه داد: 600 واحد بوم‌گردی در دست اجراست که دائم در حال بهره‌برداری است.


انتهای پیام//پ


انتهای پیام/

برچسب ها: مونسان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته