دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1397 - 01:22
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس مطرح کرد:

هتک حیثیت دختر جوان با انگیزه اخراج از محیط کار

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس از شناسایی و دستگیری دختر جوانی به جرم جعل داده‌های رایانه‌ای خبر داد.
کد خبر : 309015

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پلیس فتا، حبیب الله رجبلی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با ارجاع یک فقره پرونده قضائی با موضوع جعل که از طرف خانم جوانی ارجاع شده بود، موفق به اثبات حقانیت شاکی و جرم متهم شدند، اظهار کرد: برابر اظهارات شاکیه، پیام‌هایی در شبکه اجتماعی منتشر شده بود که توسط شاکی ایجاد نشده و اصلاٌ وی از وجود این‌گونه خبرها و پیام‌ها اطلاعی نداشت که توسط یکی از همکارانش مستندسازی و برای مسئول شرکت محل خدمت ارسال و این موضوع موجب هتک حیثیت و حس بدبینی در جمع همکاران وی شده بود.


رجبلی ادامه داد: با اقدامات فنی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا دلالت شد.


وی خاطر‌نشان کرد: متهم که همکار شاکی است در ابتدا منکر عمل مجرمانه خود با موضوع جعل شد، اما پس از ارائه مستندات انکار ناپذیر پلیس فتا وی لب به اعتراف گشود.


رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: متهم در اظهارات خود بیان کرد به علت کینه و عداوتی که از شاکی داشته است، دست به این اقدام مجرمانه زده تا شخصیت شاکی را در محل کار تخریب و به موجب فشارهای روحی و روانی، شاکی از محل کار استعفا کند.


این مسئول انتظامی به شهروندان توصیه کرد که با توجه به اینکه تکنولوژی سایبر در حال پیشرفت بوده، بسیاری از کاربران با تصور اینکه امکان شناسایی آنها وجود ندارد، دست به اعمال مجرمانه می‌زنند. لذا این افراد باید توجه داشته باشند، که جرائم سایبری توسط پلیس فتا رصد، شناسایی و کشف خواهد شد و نه تنها آنها رسوا می‌شوند بلکه باید در برابر قانون پاسخگوی باشند.


وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.


انتهای پیام/4039/


انتهای پیام/

برچسب ها: جعل هتک حیثیت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته