دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1397 - 19:40
عضو کمیسیون آموزش مجلس خبر داد:

2 رئیس دانشگاه رابط دانشگاه‌ها با کمیسیون آموزش می‌شوند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است رؤسای دانشگاه‌های بزرگ دو نماینده انتخاب کنند که به‌طور مستمر مسائل و مشکلات دانشگاه‌ها را به کمیسیون آموزش گزارش دهند.
کد خبر : 309004

محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: با توجه به اینکه زمان بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور نزدیک است امروز رؤسای برخی از دانشگاه‌های بزرگ برای حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات دعوت شدند تا از وضعیت دانشگاه‌ها و مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستند گزارشی ارائه دهند.


نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در واقع هدف از برگزاری این جلسه این بود که نمایندگان از مشکلات و مسائل دانشجو در حوزه‌های مختلف باخبر شوند تا بتوانند در حد توان در کاهش این مشکلات بکوشند.


وی تصریح کرد: نمایندگان رؤسای دانشگاه‌ها با حضور در کمیسیون در مورد مشکلات در حوزه بودجه، پژوهش و تحقیقات سخن گفتند و قرار بر این شد که دو نفر به‌عنوان نماینده از سوی دانشگاه‌ها انتخاب شوند تا مشکلات و مسائل مختلف از دانشگاه‌های سراسر کشور را به کمیسیون آموزش منعکس کنند.


قمی اظهار کرد: این اتفاقات می‌تواند نتایج پرباری را به دنبال داشته باشد زیرا قرار شد دانشگاه‌ها مشکلات بودجه‌ای خود را به کمیسیون منتقل و مجلس نیز در حد توان تلاش کند که در سال آینده وضعیت بودجه دانشگاه‌ها را از طریق قانونی و از سازمان برنامه‌ و بودجه پیگیری کند.


وی از مباحث دیگری که در این جلسه مطرح شد به موضوعات اجتماعی اشاره کرد و افزود: رؤسای شرکت‌کننده در این نشست در مورد مسائل تربیتی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های خود نیز شرکت کردند و راهکارهایی نیز برای حل آن مطرح شد.


انتهای پیام//پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته