دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1397 - 12:55
رئیس فدراسیون بوکس:

بوکس دچار عقب‌ماندگی است/ مربیان بزرگ دنیا سرمربی تیم ملی می‌شوند

رئیس فدراسیون بوکس گفت: دچار عقب‌ماندگی در ورزش بوکس هستیم و باید این موضوع ریشه‌یابی شود.
کد خبر : 308887

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، نشست خبری رئیس فدراسیون بوکس با حضور اصحاب رسانه، دبیر فدراسیون، سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان و جوانان و احسان روزبهانی قهرمان این رشته در محل این فدراسیون برگزار شد.


حسین ثوری در پاسخ به سوال خبرنگار آنا، در مورد کسب نتایج ضعیف تیم ملی در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: عقب‌‌ماندگی چالشی در رشته بوکس وجود دارد و این نتیجه‌گیری باید ریشه‌یابی شود. در جاکارتا کشورهایی مانند ازبکستان، تایلند و فیلیپین که سال‌ها زودتر از ما کار در بوکس را آغاز کردند، ناکام بودند. در رقابت‌هایی که در جاکارتا برگزار شد، طبق برنامه‌ریزی کشور میزبان اوزان سنگین وزن حذف شد و شانس اصلی کسب مدال ما در این اوزان، سنگین وزن‌ها بودند، گرچه با حضور این بوکسورها هم، شاید اتفاق خاصی رخ نمی‌داد.


وی ادامه داد: با سه وزن 49، 69 و 79 کیلوگرم به بازی‌ها اعزام شدیم. در ابتدای کار همه اذعان داشتند، این تیم نمی‌تواند در جاکارتا مدالی کسب کند، چون میراث‌دار چیزی بودیم که افتخار بزرگی را به ارمغان نیاوردند.


رئیس فدراسیون بوکس ادامه داد: ما بر این باور بودیم که نمی‌توان در فرصت هفت ماهه با کشورهای صاحب سبک بوکس رقابت کرد. اما آن چیزی که شایسته بود فدراسیون انجام داد. نظارت و ارزیابی خودمان را در طول هفت ماه گذشته، به طور مداوم انجام دادیم. در طول تاریخ بوکس ایران اعزام‌های بزرگی نداشتیم اما در رویدادهای معتبری شرکت کردیم، اردوهای تیم‌های ملی به صورت منظم برگزار شد که همه ملی‌پوشان مخصوصاً احسان روزبهانی می‌توانند این مسئله را تأیید کنند.


ثوری افزود: در جاکارتا قزاق‌ها که مهد بوکس آسیا هستند، نتوانستند به مدال طلا برسند اما فقط کشور ازبکستان در دو قسمت آقایان و بانوان موفق به کسب هفت مدال طلا شد. فاصله ازبک‌ها از نوع عملکرد و نفوذی که دارند، بالا بود و ما از این حیث عقب بودیم اما هیچ کوتاهی از سوی فدراسیون انجام نشد. قبول دارم که تیم نتیجه بدی گرفت ولی باید قبول کنیم، در این فرصت محدود نمی‌توانستیم به مدال برسیم. جوان‌ترین تیم تاریخ ورزش ایران به بازی‌های آسیایی را ما اعزام کردیم و به نوعی پشتوانه‌سازی خوبی برای بوکس انجام شد.


رئیس فدراسیون بوکس در مورد این مسئله که بوکسورهای اعزامی به جاکارتا کیک‌بوکسینگ‌کار بودند، اظهار کرد: من خودم ورزش را با رشته والیبال آغاز کردم و بعدها به سمت بوکس آمدم اما دلیل نمی‌شود که والیبالیست باشم. ورزشکاران اعزامی ما بوکسور بودند و در مسابقات قبلی در رشته بوکس شرکت کردند و صاحب عنوان شدند.


ثوری در مورد اینکه قرار بود فدراسیون بیش از سه بوکسور به بازی‌های آسیایی اعزام کند، بیان کرد: طبق صحبت‌هایی که با رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش داشتیم به این جمع‌بندی رسیدیم که به جای اعزام پنج بوکسور به جاکارتا سه ورزشکار را به این مسابقه‌‌ها بفرستیم و دلیل آن هم این بود که دو ورزشکار دیگر قطعاً نمی‌توانستند صاحب عنوان شوند و در ابتدای کار با شکست در این رقابت‌ها، به نوعی از ورزش بوکس دل‌زده می‌شدند و به همین دلیل ما با سه ورزشکار راهی جاکارتا شدیم.


رئیس فدراسیون بوکس در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی، خاطرنشان کرد: هفته آینده اعضای شورای فنی بین 9 تا 11 نفر از افراد واجدشرایط انتخاب می‌شوند که این افراد مسئولیت انتخاب سرمربی تیم ملی را برعهده دارند. در حال حاضر با مربیانی از کشورهای ازبکستان، روسیه و کوبا در حال مذاکره هستیم. این مربیان دارای کارنامه قابل قبولی هستند و هر کدام از آنها که شرایط یکسانی با خواسته‌های ما داشته باشد، پس از موافقت شورای فنی سرمربی تیم ملی بوکس خواهد شد.


انتهای پیام/4048/4051/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته