دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر جایزه «سینماسینما» خبر داد:

انتخاب چهره مؤثر سال سینمای ایران از سوی 170 فعال حوزه رسانه

دبیر جایزه «سینماسینما» از انتخاب چهره مؤثر سال سینمای ایران از سوی 170 فعال رسانه‌ای در این مراسم خبر داد.
کد خبر : 308875

کیوان کثیریان در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره برگزاری آکادمی «سینماسینما» در کنار دیگر جشن‌های سینمایی اظهار کرد: باید صداهای مختلف در هر حوزه‌ای شنیده ‌شود و به دلیل تفاوت در صدا و سلیقه‌ها لزوم وجودشان بدیهی است.


وی افزود: موارد مختلفی در همه جشن‌ها وجود دارد، مثل خانه سینما که صنفی و جوایز آن تخصصی است یا جشن حافظ که جوایز متنوع تری دارد و به سریال‌ها هم با داوری هفت نفر جایزه می‌دهد و یا اینکه جشن منتقدان سینمای ایران که تفاوت ماهوی با جایزه سینماسینما دارد.


این منتقد سینما اضافه کرد: در آکادمی «سینماسینما» نگاه و سلیقه متفاوتی وجود دارد، در حقیقت در این جایزه با شکل و ذائقه دیگری مواجه می‌شویم.


وی درباره داوری آکادمی «سینماسینما» ادامه داد:‌ این آکادمی فیلم های یک سال شمسی را داوری می‌کند و با سایر جشن های دیگر از لحاظ متفاوت است؛ همچنین داوری با ضریب رأی به تخصص اعصای اکادمی انجام می‌شود که توسط نرم‌افزار رأی محاسبه می‌شود.


دبیر جایزه «سینماسینما» با بیان اینکه این جایزه با جشن های دیگر هیچ تداخلی ندارد، بیان کرد: همه می‌توانیم در کنار هم کار کنیم و هرکسی می‌تواند نگاه و سلیقه متفاوتی داشته باشد.


وی با بیان اینکه نخستین دوره این جایزه 18 شهریور جاری در هتل انقلاب تهران برگزار می‌شود، گفت: بلافاصله پس از اتمام جشن، مقدمات دوره دوم را شروع و برای برگزاری آن با توجه به مناسبت‌ها در اواخر فروردین‌ماه یا اواسط اردیبهشت‌ماه برنامه‌ریزی خواهیم کرد.


کثیریان با بیان اینکه در نخستین جایزه آکادمی، 60 نفر عضو آکادمی هستند، اظهار کرد: در صدد هستیم برای دور دوم جایزه «سینما‌سینما» اعضای آن را دو برابر کنیم و به 120 نفر برسانیم.


دبیر جایزه «سینماسینما» با بیان اینکه این جایزه اعتبارش را از اعضا می‌گیرد، عنوان کرد: همه این اعضا سینماگر و منتقد هستند و اعتبار جایزه به اسامی داوران است که رأی داده‌اند.


وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته اسامی نامزدهای بخش‌های مختلف اعلام شد، تصریح کرد:‌ این جایزه در هشت رشته به بهترین‌های اکران شامل بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلم اول، بهترین مستند و بهترین فیلم کوتاه اهدا می‌شود.


کثیریان با بیان اینکه جمعی از کارگردانان، فیلمنامه‌نویسان، تهیه‌کنندگان، منتقدان و عوامل هنری و فنی سینما، این آکادمی را تشکیل می‌دهند، ادامه داد: نامزدها با رأی 60 عضو آکادمی انتخاب شده‌اند و برندگان در آیین پایانی آکادمی معرفی می‌شوند.


وی درمورد چهره مؤثر سال هم عنوان کرد: اتفاق خاص دیگری که در این جایزه شاهد آن خواهیم بود، انتخاب چهره مؤثر سال سینمای ایران است که از سوی 170 فعال رسانه‌ای انتخاب شده است.


وی درباره آیین‌نامه جایزه آکادمی «سینماسینما» بیان کرد: مدتی صرف تهیه دقیق این آیین‌نامه کردیم و سعی کردیم کم ایراد باشد؛ آیین‌نامه‌ای طراحی کرده‌ایم که می‌توان از آن دفاع کرد، چرا که از تجربه های پیشین استفاده کردیم.


به گزارش خبرگزاری آنا، 60 عضو آکادمی «سینماسینما» شامل 12 کارگردان، پنج فیلمنامه‌نویس، هشت بازیگر، سه تهیه‌کننده، 10 منتقد سینما، دو استاد دانشگاه در حوزه رسانه، 13 فعال حوزه مستند و کوتاه و هفت تن از دیگر هنرمندان و فعالان تخصص‌های دیگر سینمایی هستند که با رأی خود بهترین‌های سال 1396 سینمای ایران را برگزیده‌اند.


انتهای خبر/4072/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته