دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1397 - 12:59
مدیرگروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی به آنا خبر داد:

احتمال برگزاری جلسه دفاع حسین فریدون در هفته آینده/ فریدون مانند بقیه دانشجویان پذیرش شده است!

مدیرگروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی از احتمال برگزاری جلسه دفاع حسین فریدون در هفته آینده خبر داد.
کد خبر : 308871

محمدعلی حسین‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره عدم برگزاری جلسه دفاع حسین فریدون اظهار کرد: از نظر ما ایشان مانند همه دانشجویان است. روز دوشنبه هم جلسه دفاع وی به این خاطر برگزار نشده که طبق روال دانشگاه اگر تعداد داوران از سه نفر کمتر باشد دیگر نمی‌توان جلسه دفاع را برگزار کرد.


وی ادامه داد: برای برگزاری بعدی هم باید استادان هماهنگ شوند که بر عهده دانشجوست. باید هفت نفر از استادان اجماعی روی زمان داشته باشند. در شهریور هم هماهنگی، کار راحتی نیست. ممکن است هفته بعد یا دو هفته بعد جلسه دفاع آقای فریدون برگزار شود.


دانشجوی دیگری بود، جلسه دفاع را برگزار می‌کردیم


مدیرگروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی گفت: براساس قانون دانشگاه، جلسه دفاع باید پنج رأی داشته باشد. یک رأی استاد راهنما، یک رأی دو مشاور و سه رأی داوران هستند و چون یکی از داوران نیامد، برگزاری جلسه قانونی نبود. اگر به جای آقای فریدون، دانشجوی دیگری بود، جلسه دفاع را برگزار می‌کردیم. ولی در مورد ایشان چون مسئله حساس‌تر بود جلسه را برگزار نکردیم.


دقیقاً در جریان پذیرش ایشان نیستم


حسین‌زاده در پاسخ به اینکه زمان پذیرش آقای فریدون، گروه علوم سیاسی مخالف بودند، چطور این پذیرش انجام شد، بیان کرد: ایشان در پردیس دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شد. ما درباره پردیس حساسیت زیادی نداریم. من دقیقاً در جریان پذیرش ایشان نیستم؛ ولی به‌طورکلی دانشجوی پردیس که پول می‌دهد، مخصوصاً اگر سهمیه داشته باشد، راحت می‌تواند پذیرفته شود. البته من نمی‌دانم که آقای فریدون دقیقاً چه سهمیه‌ای داشت. ولی اجمالاً می‌دانم که از دانشگاه گیلان به پردیس دانشگاه شهید بهشتی پذیرش گرفت.


وی اضافه کرد: دوره روزانه خیلی سخت است چراکه رقابت سنگین است. برای کسی که مسئولیت شغلی دارد پذیرفته‌شدن در دوره روزانه آسان نیست. نمی‌دانم بقیه آقایان چگونه دکتری گرفتند؛ ولی در دانشگاه ما کار راحتی نیست.


ایشان هم مانند بقیه دانشجویان پذیرش شده است


مدیرگروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: دلیلی ندارد که ما بررسی کنیم که چطور پذیرش شده‌اند. ایشان هم مانند بقیه دانشجویان پذیرش شده است.


مدیرگروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: آقای فریدون دانشجوی گروه است و تفاوتی با بقیه هم ندارد. همه کلاس‌ها را رفته، امتحان داده و امتحان جامع را هم شرکت کرده است. سمینار دکتری وی هم برگزار شد. در دانشگاه بهشتی در این مراحل سخت‌گیری می‌شود. این مراحل درباره ایشان در منظر عام اتفاق افتاده است تا شبهه‌ای در این باره نباشد.


پذیرش در پردیس دانشگاه سخت‌گیرانه نیست


وی تأکید کرد: پذیرش در پردیس دانشگاه تا این حد سخت‌گیرانه نیست. در پردیس حتی یک دوره‌ای بدون کنکور هم دانشجو گرفتیم. گاهی اوقات هم ظرفیت پردیس پر نمی‌شود، چون هزینه پردیس بالاست، 70 تا 80 میلیون می‌گیرند و معمولاً جوانان این هزینه را ندارند.


حسین‌زاده در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر عدم شرکت حسین فریدون در جلسه مصاحبه دانشگاه شهید بهشتی، ادامه داد: دقیق نمی‌دانم این پذیرش برای چهار تا پنج سال پیش است. در دانشگاه، دانشجو به گروه معرفی می‌شود اما در پذیرش پردیس که اصلاً گروه دخالتی ندارد، به ما می‌گویند در پردیس مثلاً پنج دانشجوی دکتری دارید. در پردیس قبلاً مصاحبه می‌گرفتند و امتحان نبود؛ ولی بعداً به کدرشته‌های سنجش اضافه شد.


وی در پاسخ به تأثیر پیگیری کمیسیون آموزش مجلس در پرونده تحصیلی حسین فریدون، گفت: از نظر ما تا زمانی که تخلفی ثابت نشده، ایشان دانشجوست. درباره آقای فریدون چیزی رسماً به ما ابلاغ نشده که حکم دانشجویی‌اش ملغی است؛ پس به نظر ما دانشجوست.


انتهای پیام/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته