دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

شهرام شاه‌حسینی: با وجود چندین مرحله سانسور به «خانه دختر» اجازه اکران نمی‌دهند

شهرام شاه حسینی در مورد شرایط اکران فیلم «خانه دختر» گفت: «چندین مرحله فیلم را طبق خواسته ارشاد تغییر دادیم و سانسور کردیم اما همچنان به ما اجازه اکران نمی‌دهند.»
کد خبر : 30886

شهرام شاه‌حسینی کارگردان فیلم سینمایی «خانه دختر» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا در مورد فیلم «خانه دختر» گفت: «امیدوارم این کج‌فهمی‌ها یک روزی به پایان برسد و این ذهن واپس‌گرا یک بار دیگر با دقت فیلم «خانه دختر» را ببیند و متوجه شود که این فیلم در واقع فقط در حال هشدار دادن است که مراقب رفتارمان با دخترخانم‌هایمان باشیم.»


وی ادامه داد: «به هیچ عنوان در این فیلم گفته نمی‌شود که سنت و مذهب ایرادی دارد و نمی‌گوید که خانواده سنتی اشکال روابط عمومی دارد. در این فیلم فقط گفته می‌شود که باید مراقب بود و با رفتارهایمان به دختران جامعه آسیب نرسانیم.»


کارگردان «خانه دختر» در مورد وضعیت اکران این فیلم ابراز کرد: «خیلی دوست دارم بدانم که سازمان سینمایی و وزارت ارشاد چه تصمیمی برای فیلم من دارند و چه سرنوشتی در انتظار این فیلم است. واقعا استرس بسیار زیادی از سوی وزارت ارشاد به من وارد می‌شود.»



وی شرح داد: «مشکلی که وزارت ارشاد دارد، پدر و نگاه‌های او نیست. مشکل این است که چرا با این نگاه به‌سمت خانواده‌های سنتی رفته‌ایم و چرا نشان داده‌ایم که خانواده سنتی برای آزمایش سلامت اقدام می‌کنند. در حالی که واقعیت همین است. در خانواده‌های روشن‌فکر و مدرن این موضوع وجود ندارد و خانواده‌های سنتی هستند که به این مطلب می‌پردازند و من در این فیلم می‌خواهم بگویم که اگر می‌خواهند با دختری این موضوع را مطرح کنند و این کار را انجام دهند، قبل از مراجعه به مطب دکتر، با او صحبت کرده و او را مطلع سازند نه اینکه ناگهان او را در چنین شرایطی قرار دهند.»


وی افزود: «این شیوه رفتار درست نیست و ما فقط در این فیلم داریم هشدار می‌دهیم که مراقب حریم دخترانمان باشیم و بیشتر به آنها توجه کنیم. شخصیت دختر حرمت دارد و به همین دلیل هم اسم فیلم را «خانه دختر» گذاشتیم.»


کارگردان سریال «همه‌چیز آنجاست» اظهار کرد: «متاسفانه وزارت ارشاد قدری منفعل عمل می‌کند و پشت فیلم‌هایی که برایشان مجوز ساخت و اکران صادر کرده نمی‌ایستد و نمی‌گوید که مثال ما چند صحنه را که ایجاد مشکل می‌کرد سانسور کردیم و الان فیلم آماده پخش است.»


وی ادامه داد: «همه ارگان‌ها اجازه دارند در مورد فیلم حرف بزنند و هر آن چیزی که دلشان می‌خواهد بگویند، ولی وزارت ارشاد هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد و به‌عنوان سازمان صاحب سینمای ایران هیچ‌گونه پشتیبانی از فیلم‌های خود نمی‌کند و من دلیل این همه انفعال را نمی‌دانم.»



گفتنی است فیلم «خانه دختر» با بازی رویا تمیوریان، حامد بهداد، باران کوثری، بابک کریمی و رعنا آزادی‌ور فیلمی است که به مسئله آزمایش سلامت پیش از ازدواج پرداخته است. ‎


این فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت که با وجود استقبال و توجه مخاطبان و منتقدان با حواشی بسیاری همراه شد؛ به گونه‌ای که چندی پیش با وجود اعلام زمان اکران توسط منابع خبری، فیلم در زمان اعلام شده روی پرده نیامد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته