دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1397 - 11:35
امیر حاج‌رضایی درگفتگو با آنا:

تیم ملی کارسختی برای قهرمانی دارد/ حرف‌های کنایه‌آمیز کی‌روش ضرورتی ندارد

کارشناس فوتبال گفت: در شرایط کنونی ضرورتی ندارد که کارلوس کی‌روش، حرف‌های کنایه‌آمیزی به سرمربیان تیم‌های استقلال و پرسپولیس بزند.
کد خبر : 308846

امیر حاج‌رضایی در گفتگو خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره اینکه تیم ملی ایران قابلیت قهرمانی در جام ملت‌های آسیا در امارات را دارد یا خیر، گفت: بزرگترین عوامل برای کسب قهرمانی نهفته در چند نکته است. اولین مورد، مسئله نیروی انسانی است که براساس آمار کنفدراسیون فوتبال آسیا، ایران مستعدترین کشور در بخش تولید بازیکن با قابلیت‌های فنی بالاست.


وی ادامه داد: مورد دوم به سازمان محوری تیم ملی برمی‌گردد. باید دقت کنیم که آیا این موضوع در ایران به درستی انجام می‌شود. به طور حتم در این زمینه کامل نیستیم. مسئله سوم به نیازهای اقتصادی برمی‌گردد. برای راه‌اندازی برنامه‌های آماده‌سازی، نیاز به تأمین هزینه‌ها در تمامی موارد هستیم. از همه این‌ها که بگذریم، باید ببینیم مدیریت فوتبال کشور توانایی اجرای خواسته‌های سرمربی تیم ملی را در تمامی زمینه‌ها دارد تا تیم ایران برای رقابت با حریفان مسلح شود و آماده فتح جامی شویم که سال‌های متمادی است، آن را از دست داده‌ایم.


کارشناس فوتبال ایران افزود: تیم ملی باید در تمامی ابعاد تقویت شود تا بتواند برای قهرمانی در آسیا گام بردارد. نگاه اجتماعی ما باید فتح جام باشد. نباید رؤیاپردازی کرد و البته که امید را هم نباید از مردم گرفت. واقعیت امر این است که هیچ‌وقت به طور شفاف از نحوه آماده‌سازی تیم ملی پرده‌برداری نشده است. وقتی که شفافیت نباشد، رسانه شایعه قوت می‌گیرد و هر کسی براساس استنباط خود نظرهایی که دارد را مطرح می‌کند.


وی در مورد اینکه کارلوس کی‌روش اعلام کرده مراحل آماده‌سازی تیم ملی و خواسته‌های وی عملیاتی نشده و او در کادرفنی تیم ملی برادر و پسرش را به‌عنوان همکار انتخاب نکرده است،‌ تصریح کرد: اینکه سرمربی تیم ملی با کنایه به سرمربیان پرسپولیس و استقلال به حضور افراد خانواده آنها در تیم‌های‌شان اشاره کرده، اصلا ضرورتی ندارد. مدیران باشگاه‌ها در موقع بستن قرارداد به این نتیجه رسیده‌اند که این مربی‌ها در کادرفنی مشغول به کار شوند و به‌نظرم بهتر است، در این زمینه حرف خاصی زده نشود.


حاج‌رضایی خاطرنشان کرد: اینکه کارلوس کی‌روش گفته خواسته‌های وی عملیاتی نشده، موضوعی مهم است. فوتبال ملی ما دچار ضرر می‌شود، وقتی فرصت‌ها هدر بروند. کی‌روش در هشت سال اخیر که در تیم ملی سرمربی بوده، بارها به این موضوع اشاره کرده است که خواسته‌های او اجرایی نمی‌شود. بعد از این هم شاهد گلایه‌های این مربی پرتغالی خواهیم بود. اگرچه بارها شاهد این بودیم که از سوی فدراسیون فوتبال این موضوع عنوان شده که امکانات خوبی به تیم ملی داده شده است. بنابراین من نمی‌توانم با اطمینان این موضوع را بگویم که بین فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی کدام‌یک محق‌ هستند ولی امیدوارم تیم ملی در جام ملت‌ها سربلند باشد.


کارشناس فوتبال در خصوص حریفان تیم ملی در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: ما در جام جهانی هشدار مهمی دریافت کردیم. کارت زرد از سوی حریفان آسیایی به ما داده شده است. ژاپن به سختی برابر بلژیک تیم سوم جهان حذف شد، کره‌جنوبی آلمان، مدافع عنوان قهرمانی را حذف کرد، استرالیا مقابل قهرمان جام جهانی دو بر یک بازنده شد، عربستان هم به غیر از بازی اول که مقابل روسیه بازی بدی را ارائه کرد، در دو دیدار بعدی نمایش قابل قبولی داشت.


حاج‌رضایی تأکید کرد: نباید در جام ملت‌ها همچون دانشجویی باشیم که 1000 صفحه را می‌خواهد در شب امتحان بخواند. آمادگی حریفان اظهرمن‌الشّمس است. پیش از آنکه کار دشوار شود، باید آماده شویم. هرچند مشخص نیست، فوتبال ایران چه زمانی سامان می‌یابد اما امیدوارم پس از پایان رقابت‌ها در امارات حسرت قهرمانی را همچون دوره‌های اخیر نخوریم.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته