دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1397 - 12:19

نگرانی ترامپ از پاکسازی ادلب از تروریست‌ها

رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به عملیات پاکسازی ادلب از تروریست‌های مورد حمایت غرب به ایران و روسیه واکنش نشان داد.
کد خبر : 308838

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دونالد ترامپ در توئیتی نسبت به آنچه آماده شدن نیروهای ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب با کمک ارتش روسیه دانست، واکنش نشان داد.


دونالد ترامپ در این توئیت نوشت: «بشار اسد نباید بی‌محابا به استان ادلب حمله کند. روس‌ها و ایرانی‌ها اگر در این تراژدی انسانی مشارکت کنند، اشتباه بزرگی می‌کنند. شاید صدها هزار نفر کشته شوند.»


رئیس‌جمهور آمریکا در پایان توئیتش نوشته است: «نگذارید این اتفاق بیافتد.»


ادلب در شمال غرب سوریه تنها استانی است که در دست تروریست‌های تکفیری باقی‌مانده و نبرد در این منطقه در هفته‌های اخیر شدیدتر شده است.


60 درصد از مناطق ادلب در دست نیروهای گروه احرار الشام، متحد گروه جبهةالنصرة (شاخه القاعده در سوریه) است و بقیه آن در دست سایر مخالفان مسلح بشار اسد است.


این منطقه در حال حاضر در محاصره ارتش سوریه قرار دارد و گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که دولت سوریه برای گرفتن آن آماده می‌شود.


آمریکا در سال‌های گذشته از گروه‌های مخالفان و شورشی‌های سوریه حمایت کرده است، اما در دو سال اخیر از میزان این حمایت‌ها کمتر شده‌ است.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، در ادلب حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر زندگی می‌کنند، که نیمی از آن‌ها را شورشیان مخالف بشار اسد تشکیل می‌دهند.



انتهای پیام/4077/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته