دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1397 - 05:30
رئیس فدراسیون قایقرانی در گفتگو با آنا:

مهسا جاور را منصرف می‌کنم/ اگر مردان روئینگ مطیع مربی بودند مدال می‌گرفتند

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: به نظرم اگر مردان روئینگ به مربیان داخلی اعتماد می‌کردند آنها هم‌ می‌توانستند در بازی‌های آسیایی به مدال برسند.
کد خبر : 308824

غلامرضا امینی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره ارزیابی کلی‌اش از نتایج قایقرانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: قایقرانی در این دوره از بازی‌های آسیایی به هشت مدال رسید که البته یکی از مدال‌های ما در رنکینگ ورزش کشور محاسبه نمی‌شود، ما چهار مدال در روئینگ، دو مدال هم در آب‌های آرام و یک مدال طلا هم در رشته کانوپولو به دست آورده‌ایم که البته همانطور که گفتم این رشته به صورت حمایتی به بازی‌های آسیایی اعزام شده بود و مدال طلا آن در نظر گرفته نمی‌شود.


وی ادامه داد: ارزیابی من به صورت شخصی است و بررسی نتایج فنی باید به کارشناسان و اهالی‌ فن این رشته سپرده شود. اما نظر شخصی من این است که دختران ما در روئینگ خیلی خوب کار کردند و آنها ثابت کردند که با پشتکار و اراده و گذرندان همه سختی‌ها می‌توانند نتیجه بگیرند. البته در این میان حضور مربیان داخلی بهناز مرادخانی و افشین فرزام را نباید نادیده بگیریم. مربیان داخلی ثابت کردند که آنها بهترین هستند و ما می‌توانیم بر روی آنها حساب ویژه‌ای باز کنیم.


امینی همچنین در ادامه صحبت‌هایش به نتیجه مردان روئینگ اشاره کرد و گفت: متأسفانه پسران انتظارات را برآورده نکردند و من قبل از اعزام فکر می‌کردم آنها شانس اصلی کسب مدال باشند، اما این اتفاق صورت نگرفت. البته من این موضوع را در نقص برنامه‌ریزی خودم می‌دانم و شاید ما باید بیشتر کار می‌کردیم. اما در آب‌های آرام تقریباً نتایجی که به دست آمد در حد انتظار و مطابق با برنامه‌های ما بود، هر چند که نظر شخصی من این بود که ملی‌پوشان در کایاک می‌توانستند بهتر عمل کنند. اما در کل به نظرم نتایج خوبی به دست آمد و این‌بار هم قایقرانی ثابت کرد مانند دوره گذشته بخشی از مدال‌آوران است و ملی‌پوشان این رشته سهم به‌سزایی در رنکینگ کشور دارد. این رشته در بازی‌های آسیایی و المپیک از رشته‌های پرمدال است و خوشبختانه مسئولان ورزش کشور هم بر روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.


رئیس فدراسیون قایقرانی در مورد چرایی ناکامی تیم مردان روئینگ اظهار کرد: من در مورد عدم نتیجه‌گیری این تیم دو برداشت شخصی دارم و همانطور که تأکید کردم، برداشت‌های من شخصی است و مربوط به مسائل فنی نیست. به نظرم بخش اعظمی از موفقیت یک تیم به مطیع بودن ورزشکار مربوط می شود، همانطور که دختران ما ثابت کردند که مطیع مربیانشان هستند بهترین نتیجه هم کسب کردند، اما متأسفانه در مردان این مطیع بودن مربی کمتر بود. برداشت دومم هم این است که فکر می‌کنم با بها دادن به مربیان داخلی و ایرانی بهتر نتیجه می‌گیریم. در یک مقطعی ملی‌پوشان مرد به مربی خارجی اعتقاد داشتند و در آن زمان با توجه به شرایطی که وجود داشت فدراسیون هم به خواسته آنها عمل کرد و مربی خارجی برای این تیم استخدام کرد. به نظرم این دو عامل در نتیجه‌گیری بازیکنان تأثیر به‌سزایی داشت.


امینی در مورد اینکه ملی‌پوشان روئینگ مردان به طاهر کبوتری انتقادهای تند و تیزی داشتند و او را مقصر ناکامی تیم ملی می‌دانستند، عنوان کرد: من به صحبت‌هایی که ملی‌پوشان مطرح کردند توجهی نمی‌کنم، احترام به مربیان و پیشکسوتان در اولویت است و ما نباید آنها را بی‌ارزش کنیم. من بارها گفتم که هیچ‌کدام از مسئولان فدراسیون حق دخالت در کار مربی را ندارند. ما نمی‌توانیم به سرمربی تیم ملی بگوییم ارنج تیم باید این قایقرانان باشد. سرمربی براساس عملکرد ملی‌پوشان و ارزیابی‌اش از تیم ملی، قایقرانان را انتخاب می‌کند، من مطمئن هستم که «لیو» سرمربی تیم ملی روئینگ طبق ارزیابی شخصی‌اش ملی‌پوشان را ارنج کرد و کبوتری به او مشورت می‌داده اما در مورد ارنج نهایی تصمیم گیرنده نهایی سرمربی بوده است. مسئولیت فنی ملی‌پوشان با سرمربی است و مسئولیت او هم با فدراسیون است، هیچ‌کدام حق دخالت در کار همدیگر را ندارند. کبوتری از سرمایه‌های قایقرانی است و بچه‌ها هم احساساتی شدند و نتوانستند خودشان را کنترل کنند. مربی تیم ملی و مردان روئینگ همه همگی سرمایه‌های قایقرانی هستند و نباید به حاشیه کشیده شوند، همانطور که حسین شادی سال‌ها مدال‌آور بوده ‌باید بپذیریم در این دوره نتوانست نتیجه بگیرد. به هر حال ورزش برد و باخت دارد و نباید با یک مسابقه همه را قضاوت کنیم.


رئیس فدراسیون قایقرانی در پاسخ به اینکه فکر نمی‌کنید ارنج روئینگ مردان اشکالاتی داشت و اگر بهتر چیده می‌شد نتیجه می‌گرفتیم، گفت: من نمی توانم در مورد نتایج بهتر فعلاً صحبت کنم، همانطور که گفتم مسائل فنی تیم را باید کمیته روئینگ ارزیابی کند و کارشناسان و اهل فن در مورد آن نظر بدهند. قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی تستی توسط کمیته روئینگ از ورزشکاران گرفته شد، در آن مسابقه محسن شادی اول شد، عاقل حبیبیان، رضوی و عباس‌آبادی به ترتیب دوم تا چهارم شدند. کمیته روئینگ و مربیان به این نتیجه رسیدند در قایق سبک‌وزن شادی و در روئینگ سنگین‌وزن هم عاقل حبیبیان پارو بزنند، آنها با این تصمیم جلو رفتند. من در کار فنی دخالت نمی‌کنم، اما در نهایت شجاعی در سنگین‌وزن و شادی در سبک وزن پارو زدند. به نظرم اگر تیم چهار نفره روئینگ مردان به مربیان خود بیشتر اعتماد می‌کردند، نتایج بهتری کسب می‌شد و آنها شانس مدال داشتند.


وی در مورد ادامه همکاری فدراسیون با «لیو» سرمربی تیم روئینگ مردان اظهار کرد: ما با این مربی قطع همکاری کردیم. فعلاً تا شش‌ماه دیگر برنامه خاصی نداریم و بیشتر بر روی قهرمانی آسیا زیر 23 سال و جوانان در ازبکستان تمرکز کرده‌ایم.


امینی همچنین به خداحافظی مهسا جاور از قایقرانی اشاره کرد و گفت: مهسا جاور از سرمایه‌های ماست و مانند دیگر قایقرانان باید همچنان در ترکیب تیم قرار بگیرد. من حتماً با او صحبت می‌کنم و از تصمیمی که گرفته او را منصرف می‌کنم. البته در حال حاضر او را به حال خودش گذاشتیم که کمی به زندگی شخصی‌اش برسد و خستگی چندماه تمرینات سخت و پرفشارش برطرف شود، اما مطمئن باشید او را از دست نخواهیم داد.


رئیس فدراسیون قایقرانی در پایان در پاسخ به اینکه انتخابات فدراسیون چه زمانی برگزار خواهد شد، عنوان کرد: اطلاعی از این موضوع ندارم و وزارت ورزش و جوانان هم در مورد آن فعلاً صحبتی با من نکردند.


انتهای پیام/4057/




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته