دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1394 - 09:57
رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان:

مطالعات آمایش سرزمین پیش‌نیاز هرگونه برنامه‌ریزی در دانشگاه‌هاست

رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تاکید کرد: با توجه به تأکید شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام مطالعات آمایش سرزمین به عنوان پیش‌نیاز هرگونه برنامه‌ریزی در دانشگاه‌هاست.
کد خبر : 30877

به گزارش خبرنگار آنا از رشت، دکتر شهاب شریعتی در نخستین جلسه معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان اظهار کرد: در راستای تدوین برنامه ششم توسعه دانشگاه آزاد اسلامی، مطالعات آمایش سرزمین به منزله یک اصل در برنامه‌ریزی آموزش عالی این مرز و بوم مد نظر قرار دارد.


وی ادامه داد: در این راستا معاونان آموزشی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گیلان باید در راستای بروز رسانی اطلاعات و آمار طرح جامع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی و بهره‌برداری از این اطلاعات در تدوین برنامه ششم دانشگاه، در اسرع وقت اقدام کنند.


شریعتی گفت: توجه به سیاست‌های کلان دانشگاه در تدوین سند آمایش در تنظیم اسناد استانی لازم است که مسئولیت بازنگری در اطلاعات سند جامع آموزش هر واحد بر عهده معاونان آموزشی واحدهای استان خواهد بود.


رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، تصریح کرد: در تنظیم اطلاعات و آماراین سند، وضع موجود هر واحد و تحلیل وضعیت آموزشی، وضعیت اقلیمی، جمعیتی و همچنین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه های مختلف مد نظر قرار گیرد.


دکتر حسن کفایتی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد رشت و رئیس شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان هم، گزارش مبسوطی از فعالیت‌های حوزه آموزشی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گیلان ارائه داد.


معرفی اعضای کمیته‌های حوزه آموزشی و تحصیلات تکمیلی، بررسی رشته‌های دارای دانشجو، بررسی طرح جامع آموزشی، تنظیم تقویم آموزشی نیمسال اول 95-94 و بررسی رشته‌ها و شهرهایی که نیاز به دروس حق‌التدریس دارند و نیز لزوم رعایت استانداردهای کیفی دانشگاه از دیگر موارد بررسی شده در این جلسه بود.


در پایان هر یک از معاونان آموزشی حاضر در جلسه، نظر و پیشنهاد خود را ارائه دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب