دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اظهار نظر کارگردان «عند از مطالبه» درباره تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده

کارگردان نمایش «عند از مطالبه»، درباره  حضور محمدزاده به عنوان تهیه‌کننده این اثر گفت: برای من همکاری محمدزاده تا حدی مثمرثمر بوده و امیدوارم این امر در وهله اول به فضای تئاتر کمک کند.
کد خبر : 308668

سامان خلیلیان در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره تهیه‌کنندگی نمایش «عند از مطالبه» توسط نوید محمدزاده گفت: محمد‌زاده بنا بر دوستی و آشنایی از فضای نمایش انتخاب شد و توانست همکاری خوبی داشته باشد.


وی درباره چگونگی انتخاب محمدزاده اظهار کرد: وی نسبت به این همکاری ابراز علاقه کرد و من خواستم تا در کنار ما باشد و محمدزاده هم پذیرفت تا از این اثر حمایت معنوی کند. هدف ما این است که از تئاتر حمایت کنیم و من هم در تلاش هستم که اصل قضیه که همان تئاتر است را به تصویر بکشم.


کارگردان نمایش عند از مطالبه بیان کرد: حضور محمدزاده برای من در گروه تا حدی مثمرثمر بوده و امیدوارم در وهله اول به فضای تئاتر کمک کند؛ اگرچه سعی کردیم در تولید و اجرای این اثر این موضوع را نیز بروز دهیم.


وی ادامه داد: احساسمان این است که شاید بتوانیم بخشی از وضعیت تئاتر فعلی را با نگاه دیگری به مردم نشان دهیم.


خلیلیان اظهار کرد: حضور تهیه‌کننده می‌تواند از یک جهت باعث آرامش یک پروژه و پروسه تولید باشد و فقط توانمندی مالی نیست، بلکه در همه وضعیت‌های اینچنینی برای به‌نتیجه رسیدن اثر و بازخوردهای پیرامونی بعد از اجرا استفاده از تهیه کننده لازم است.


این کارگردان تئاتر با اشاره به جایگاه تهیه‌کننده اظهار کرد: هم در حوزه مالی و هم معنوی تهیه‌کننده می‌تواند سیستم را مدیریت کند. در بخش مالی یا معنوی هر کدام به‌درستی انجام شود بخش دیگر هم تحت تأثیر قرار می‌گیرد. تهیه‌کننده در انتخاب تصمیم، شکل تمرین و ایجاد آرامش ذهنی نقش بسیار زیادی دارد و می‌تواند روند تولید و کیفیت اجرا را افزایش دهد.


وی گفت: تهیه‌کننده شکل و روند اجرا را تسهیل و آماده‌سازی اثر را برای گروه هنری با حضور خود و امکاناتی که می‌تواند مهیا کند تقویت می‌کند و در چنین شرایطی امکان اینکه با اثر تئاتری فاخر روبه‌رو شویم، بیشتر است.


خلیلیان تصریح کرد: در ایران به این حوزه، به شکل تخصصی ورود پیدا نکرده‌ایم، اگرچه به تازگی اتفاقاتی در حال رخ دادن است. من امیدوارم شکل و فرم تهیه‌کنندگی تئاتر در مسیر مشخص‌تری معین شود تا جایگاه تهیه‌کننده به عنوان حامی، روند مثبت و درستی به خود بگیرد.


انتهای پیام/4072/4046/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته