دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نقوی‌حسینی:

یک نفر معادله مجهول تورم تک نرخی را حل کند

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: زمانی که نرخ دلار ۳۲۰۰ تومان بود تورم ۴۰ درصد بود حال آقایان می‌گویند با نرخ ۱۱ هزار تومانی دلار تورم در کشور ۹ درصد است.
کد خبر : 308646

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، سیدحسین نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به عدم اراده عملی از سوی اروپایی‌ها برای تامین منافع ایران در برجام اظهار کرد: اروپایی‌ها در سیاست‌های اعلامی از خود جدیت نشان می‌دهند و براساس تعهداتی که از پیش داده‌اند این‌ گونه نشان می‌دهند که می‌خواهند از برجام و حقوق ملت ایران در این توافق‌نامه دفاع کنند، اما عملاً قادر به اقدامی نیستند.


وی با بیان اینکه عدم اقدام جدی از سوی اروپایی‌ها در جهت حفظ منافع ایران در برجام دلایل اقتصادی دارد، افزود: شرکت‌های اروپایی شرکت‌های چند ملیتی هستند و از آنجایی که آمریکایی‌ها در آن سهام دارند نمی‌توانند تابع دولت‌هایشان باشند و دستگاه اجرایی آنها نمی‌توانند درباره آن‌ها تصمیم بگیرد.


نقوی‌حسینی تصریح کرد: گره خوردن اقتصاد اروپا با اقتصاد آمریکا نیز عامل دیگری است که مانع اقدام عملی جدی اروپایی‌ها برای حفظ منافع ایران در برجام می‌شود. حجم مراودات اروپا و آمریکا حدود ۴۵۰ میلیارد دلار است این در حالی است که مراوده اروپا با ایران به ۱۵ میلیارد دلار می‌رسد بنابراین اروپایی‌ها نمی‌توانند ۱۵ میلیارد دلار مراوده با ایران را به ۴۵۰ میلیارد دلار مراوده با آمریکا ترجیح دهند.


سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه بانک‌های اروپایی تمایلی به قطع رابطه با ایران ندارند، یادآور شد: این بانک‌ها در صورت ادامه همکاری با ایران از سوی آمریکا جریمه می‌شوند و همین امر موجب قطع همکاری آنها با ایران می‌شود.


نقوی‌حسینی با تأکید بر اینکه بهتر است دولت به جای مذاکره با آمریکا، انگلیس، آلمان و ... با ملت ایران مذاکره کند، گفت: رئیس‌جمهور باید مذاکره را به داخل منتقل کند و با نخبگان، کارآفرینان و سرمایه‌داران ایرانی مذاکره کند بنده اگر جای رئیس‌جمهور بودم روزی دو ساعت برای بررسی مشکلات کارخانه‌های تعطیل شده یا رو به تعطیلی رفته وقت می‌گذاشتم تا مشکلاتشان را حل کنم.


وی با بیان اینکه از دل مذاکره با آمریکا و اروپایی‌ها چیزی در نمی‌آید، تصریح کرد: دلار و نقدینگی در جامعه ما کم نیست منتهی هیچ‌کس با این دلار و نقدینگی مذاکره نمی‌کند. امیدواریم دولت از نگاه به بیرونی که دارد کم کند و این نگاه را به درون منتقل کند. اگر سرمایه را در کشور ایجاد کنیم و رونق را به وجود بیاوریم خود به خود بخش عمده‌ای از مشکلات حل می‌شود و دیگر نیازی به مذاکره با غربی‌ها نداریم.


نقوی‌حسینی در پایان با اشاره به تناقض آماری اعلامی دولت خاطرنشان کرد: زمانی که نرخ دلار ۳۲۰۰ تومان بود تورم ۴۰ درصد بود حال آقایان می‌گویند با نرخ ۱۱ هزار تومانی دلار تورم در کشور ۹ درصد است، بهتر است یک نفر این معادله از بیخ مجهول را برای ما حل کند شاید ما هم آن را متوجه شدیم.


منبع: دانشجو


انتهای پیام/4028


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته