دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1397 - 07:10
مسئول کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب مطرح کرد؛

اقتصاد کشور نیازمند فرماندهی متمرکز و قدرتمند

کارشناس مسائل سیاسی و مسئول کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب گفت: اقتصاد ما نیاز به فرماندهی متمرکز و قدرتمند دارد به‌طوری‌که وقتی فرمانی صادر می‌شود تا پایین‌ترین نیروی اقتصادی کشور تبعیت کند.
کد خبر : 308643

حسین کنعانی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره عدم تغییرات به ویژه تغییر مدیران اقتصادی در دولت گفت: معتقدم که تغییر مدیران به خصوص در رده‌های بالا باعث عدم ثبات مدیریتی می‌شود و تجربه نشان داده وقتی مدیر یا وزیری عوض می‌شود تغییر چندانی در روند کار حاصل نمی‌شود به جز اینکه دو تا اتوبوس نیرو می‌رود و دو تا اتوبوس نیروی جدید جایگزین می‌شود و یک سالی هم درگیر احکام جدید و تغییرات و این‌جور مسائل هستند.


هزینه بی‌کفایتی و ناکارآمدی بعضی مدیران را باید مردم پرداخت کنند


وی افزود: چیزی که الآن احساس می‌شود، ثبات در مدیریت سازمان‌ها و نهادهایی است که باید در مسائل مختلف به ویژه مسائل اقتصادی بتوانند چابکی لازم را برای دولت ایجاد کنند. در خصوص وزیران دولت هم باید از ابتدا فکر می‌کردند و افرادی را وارد دولت می‌کردند که شایستگی‌های لازم را داشته باشند. اینکه بیاییم آزمون‌وخطا کنیم و کسی را برای یک وزارتخانه تعیین کنیم و بعد از سه چهار سال متوجه شویم فردی ضعیف برای این پُست بوده است فایده‌ای ندارد و هزینه بی‌کفایتی و ناکارآمدی بعضی مدیران را باید مردم پرداخت کنند.


این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: حتی رهبر معظم انقلاب در دیدار با وزیران دولت به این نکته اشاره کردند که این‌قدر بخشنامه و آیین‌نامه صادر می‌شود که عملاً سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر از ترس اینکه قانون عوض و بخشنامه جدید صادر شود و دارایی آن‌ها با این بخشنامه‌ها با مشکلات مواجه شود، ریسک نمی‌کند و این ریسک نکردن باعث می‌شود همه به سمت کارهای دلالی و این‌طور مسائل بروند.


دیدگاه دولت به مسائل اقتصادی کشور، نگاه غیر اقتصاد مقاومتی است


کنعانی مقدم با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت در بخش اقتصاد مقاومتی گفت: دیدگاه دولت به مسائل اقتصادی کشور، نگاه غیر اقتصاد مقاومتی است و بیشتر به روزمرگی می‌گذراند تا اینکه برنامه‌های کلان اصل 44 و اقتصاد مقاومتی را اجرا کند. اقتصاد ما نیاز به فرماندهی متمرکز و قدرتمند دارد به‌طوری‌که وقتی فرمانی صادر می‌شود تا پایین‌ترین نیروی اقتصادی کشور تبعیت کند. اگر بنا باشد فرماندار ضعیف یا ناکارآمد باشد عملاً هیچ دستوری اجرا نمی‌شود حتی اگر دستور خوبی باشد.


وزیران دولت در مدیریت کلان کشور سهامدار هستند/ دولت دنبال تغییر و تحول نیست


دبیرکل حزب سبز ایران در پاسخ به این سؤال که چرا دولت هیچ تغییری در کابینه و تیم اقتصادی انجام نمی‌دهد گفت: رئیس‌جمهور وزیرانی را که انتخاب کرده که وزیران انتخاباتی هستند و در مدیریت کلان کشور سهامدار هستند و این جابه‌جا کردن افراد در این «شرکت سهامی» کار سختی است و روحانی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. روحانی حتی در جلسه استیضاح وزرا شرکت نمی‌کند و نمی‌خواهد خودش را برای وزرا هزینه کند چون احساس می‌کند هر کسی را که مجلس استیضاح کند، چندان ضرری نمی‌کند و به همین خاطر دولت دنبال تغییر و تحول نیست و با همین شرایط به روزمرگی می‌گذراند نا نتیجه‌ای شاید حاصل شود.


انتهای پیام/4071


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته