دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1397 - 12:15
وزیرعلوم در کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری در اصفهان تاکید کرد:

لزوم پیوند دانشگاه و مراکز علم و فناوری برای حل مشکلات اقتصادی کشور

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری بر پیوند دانشگاه و مراکز علم و فناوری برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی کنونی کشور تاکید کرد.
کد خبر : 308606

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی صبح امروز در آیین افتتاح کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری در اصفهان با اشاره به اینکه دستاوردهای خوبی را در حوزه فناوری و اقتصاد با رویکرد استفاده از دانش داشته‌ایم، اظهار کرد: در شرایط فعلی درمجموع ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور داریم که پارک علم و فناوری اصفهان قدیمی‌ترین آنهاست.


وی افزود: تعداد قابل‌توجهی، مراکز رشد در پارک‌های علم و فناوری ایجاد کردیم که این مراکز رشد از ایده‌های نو در حوزه فناوری پشتیبانی می‌کنند.


وزیر علوم افزود: پارک‌ها محل استقرار مراکز متعدد و به‌ویژه دانش‌بنیان هستند.


وی ادامه داد: در حال حاضر 5 هزار شرکت دانش‌بنیان در مراکز رشد داریم که از سرعت توسعه خوبی برخوردارند و دستاوردهای خوبی را در این حوزه شاهد هستیم.


غلامی با بیان اینکه ۴۳ هزار شغل در این مجموعه شرکت‌ها فراهم شده است، تصریح کرد: ما به دنبال ایجاد شغل‌های پایدار هستیم که ارتباط مستقیم با دستاوردهای علم و فناوری داشته باشد.


وی افزود: تلاش داریم پیوند محکمی بین دانشگاه و مراکز علم و فناوری ایجاد کنیم؛ به‌طوری‌که دانشجویان ما بتوانند به‌راحتی از مراکز رشد و علم و فناوری در جهت رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی که اکنون با آن مواجهیم، استفاده کنند که اگر این پیوند برقرار شود، ما افق روشنی خواهیم داشت.


انتهای پیام/4040


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته