دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس بازار آتی سکه طلا در گفتگو با آنا:

بازار آتی سکه طلا در 3 ماه تنها یک روز فعال بود

یک کارشناس بازار آتی سکه طلا درباره تسویه قراردادهای این بازار گفت: بازار آتی سکه طلا تقریباً سه ماه است که تعطیل بود؛ این بازار هیچ تأثیری در بحرانی شدن یا نشدن بازار نقدی ندارد زیرا در این مدت به اندازه یک روز هم معامله انجام نشد.
کد خبر : 308464

محمد حسن تسلیمی در گفتگو با خبرنگار بورس خبرگزاری آنا درباره بسته شدن بازار آتی سکه طلا، گفت: این بازار بر پایه واقعیت‌ها عمل می‌کند؛ بازار نقدی سکه و دلار از رویه معقول و چرخه عادی معاملاتی خارج شده است.

این فعال بازار آتی سکه طلا با اشاره به آینده آشفته و بحرانی بازار، تصریح کرد: علت عدم پیش‌­بینی مثبت از آینده بازار، موجب افزایش التهابات در این بازار شده است.

وی با بیان این که در چندماه اخیر برخی‌ مسئولین تلاش کردند که با برخی قوانین و مقررات مختلف و سخت­گیری‌ها این بازار را کنترل کنند، افزود: اما با تمام این اقدامات و قوانین سخت­گیرانه نتوانستند بازار را کنترل کنند چرا که توانایی کنترل بازار آزاد را نداشتند و تمام این اقدام‌­ها تأثیری نداشت.

تسلیمی در پاسخ به این سؤال که آیا تعطیلی بازار آتی سکه طلا می‌تواند به کاهش هیجان بازار طلا و ارز منتج شود، توضیح داد: خیر، بازار آتی سکه طلا تقریباً سه ماه است که تعطیل شده و تعطیلی این بازار هیچ تأثیری در بحرانی شدن یا نشدن آن ندارد. در این سه ماه به اندازه یک روز هم معامله نشده است.

این کارشناس با اشاره به برخی‌ها که صحبت‌هایشان تأثیر مستقیم و شدیدی در التهابات بازار داشت، یادآور شد: اگر برخی به بازار کاری نداشته باشند و هیچ صحبتی نکنند، بازار وارد بحران نمی‌شود و التهابی نیز شکل نمی‌گیرد.

تسلیمی با بیان اینکه اظهارنظرهای بی‌موقع و نادرست موجب برهم خوردن ثبات در بازار می‌­شود، افزود: التهابات اخیر در بازار دلار و سکه به علت انتشار اخبار و صحبت‌های بی­‌موقع و بی‌­مورد بود.

این فعال بازار درباره عوامل مؤثر در التهابات بازار سکه و دلار، گفت: از عوامل التهابات بازار در چند روز اخیر می­‌توان به موضوع تحولات و درگیری­‌های نظامی در منطقه، مهلت 40 روزه FATF برای پذیرش آن توسط ایران و سیاست بانک مرکزی مبنی بر حفظ ذخایر خود اشاره کرد.

انتهای پیام/خ

انتهای پیام/

برچسب ها: ارز بورس سکه طلا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته