دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1397 - 10:05
عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در گفتگو با آنا:

پرسپولیس قهرمان سوپرجام است، استقلالی‌ها واقعیت را بپذیرند/ طلب دایی را می‌دهیم

عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: طبق نظر کارشناسان و تصمیم‌گیرندگان سوپرجام متعلق به پرسپولیس است، دوستان ما در باشگاه استقلال از ابتدا می‌دانستند که در چه تاریخی باید با پرسپولیس رودررو شوند و بهتر است واقعیت‌ها را بپذیرند.
کد خبر : 308434

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، طلب 3.5 میلیاردی علی ‌دایی از باشگاه پرسپولیس به یک کلاف سردرگم تبدیل شده است، بعد از اینکه علی دایی در چندین و چند مرحله از طریق نامه به سران باشگاه برای دریافت طلبش خواستار مصالحه شده بود، کار به مراجع قانونی کشیده شد.


بعد از ارجاع پرونده به مراجع قانونی، کمیته انضباطی و کمیته استیناف، باشگاه پرسپولیس را محکوم به پرداخت طلب علی دایی کردند، موضوع آنقدر جدی شده که حتی ممکن است پرسپولیس به خاطر این موضوع از لیگ قهرمانان آسیا هم کنار گذاشته شود.


حالا سران باشگاه پرسپولیس پس از نامه‌های مکرر علی دایی حتی با دست‌خط خودش و عدم توجه به درخواست اسطوره فوتبال ایران در پی راه‌حلی برای توافق با دایی هستند تا خطری باشگاه پرسپولیس را تهدید نکند.


علاوه بر این، باشگاه پرسپولیس علاوه بر عدم پرداخت طلب دایی، مالیاتی را هم که در زمان فعالیت سرمربی فعلی سایپا در پرسپولیس باید پرداخت می‌کرد، پرداخت نکرده و دایی شخصاً مالیاتش را داده تا مشکلی از این سمت گریبانگیرش نشود.


به همین منظور برای بررسی بیشتر این موضوع و همچنین شرایط این روزهای پرسپولیس، حق پخش تلویزیونی، سوپرجام و ... به سراغ محمدرضا حاجی‌بیگی عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس رفتیم که متن این گفتگو در زیر می‌آید:


* باشگاه پرسپولیس متعلق به دایی است، طلبش را می‌دهیم


آنا: ماجرای طلب علی دایی از باشگاه پرسپولیس تبدیل به کلاف سردرگم شده است، چه زمانی طلب وی را پرداخت می‌کنید، این موضوع ممکن است برای باشگاه پرسپولیس نتایج بدی به همراه داشته باشد؟


من به گذشته‌ها کاری ندارم، اما مسئولان باشگاه در تلاش برای حل و فصل این موضوع هستند، ما به دنبال جلب رضایت دایی هستیم، البته باشگاه پرسپولیس متعلق به علی دایی است و مطمئنم ایشان کاری نمی‌کند که پرسپولیس متضرر شود.


انگیزه پرداخت بدهی دایی در باشگاه وجود دارد، به خصوص که رأی کمیته انضباطی و کمیته استیناف هم صادر شد، دایی از خانواده پرسپولیس است و در زمان فعالیت در باشگاه پرسپولیس چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان سرمربی کم نگذاشته و تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم انجام داده است.


آنا: ظاهراً مالیات علی دایی نیز پرداخت نشده و سرمربی سایپا اعلام کرده که مالیاتی که برعهده باشگاه پرسپولیس بوده را هم خودش پرداخت کرده است.


در قراردادی که علی دایی با باشگاه پرسپولیس منعقد کرده، آمده که مالیات به عهده باشگاه پرسپولیس است، ما نیز از این امر آگاهیم و در تلاش هستیم تا هر طور که شده پول مالیات علی دایی را هم بدهیم و آقای گرشاسبی تلاش خود را برای پرداخت طلب علی دایی و دیگر طلبکاران انجام می‌دهد و مطمئن باشید اینگونه خواهد شد.


انگیزه پرداخت بدهی دایی در باشگاه وجود دارد، به خصوص که رأی کمیته انضباطی و کمیته استیناف هم صادر شده، دایی از خانواده پرسپولیس است و در زمان فعالیت در باشگاه پرسپولیس چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان سرمربی کم نگذاشته و تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم انجام داده است.

* سیدجلال کجا درباره طلبش از پرسپولیس حرفی زده است؟


آنا: سیدجلال حسینی هم در گفتگویی اعلام کرده که مشکل مالی دارد و پولی پرداخت نمی‌شود.


بنده نمی‌دانم سیدجلال این حرف‌ها را کجا مطرح کرده است اما مدام با آقای حسینی در ارتباطیم، البته پیش‌ از سفر تیم پرسپولیس به قطر برای بازی با الدحیل، مبلغی را به بازیکنان پرداخت کردیم و در آینده نیز مابقی طلب آنها را پرداخت می‌کنیم.


آنا: طلب طلبکاران به کجا رسید، تاکنون چند درصد بدهی‌های باشگاه را پرداخت کرده‌اید؟


متأسفانه در باشگاه‌هایی که دخل و خرج آن یکی نیست بدهی به وجود می‌آید و این می‌تواند برای باشگاه‌هایی همچون استقلال و پرسپولیس مشکل‌ساز شود. تاکنون 85 درصد بدهی‌های داخلی و خارجی را تعیین تکلیف کرده‌ایم، به طوری که با برخی طلکاران توافق کردیم که بدهی‌هایشان را در اسرع وقت پرداخت کنیم، برخی طبکاران نیز نصف بدهی‌هایشان را بخشیده‌اند و در رایزنی با دیگر طلبکاران هستیم تا ان‌شاالله در آینده بدهی‌ها را به صفر برسانیم.


* کار الدحیل را در بازی برگشت در تهران یکسره می‌کنیم


آنا: به بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا برسیم، در بازی رفت نماینده کشورمان مقابل الدحیل بازی را با یک گل واگذار کرد، چقدر امید به جبران نتیجه در استادیوم آزادی، پیروزی و در نهایت صعود به مرحله بعد دارید؟


کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس تمام تلاش‌شان را به کار گرفته‌اند تا در بازی برگشت کار الدحیل را در تهران یکسره کنند، در دیدار برگشت پرسپولیس میزبان است و تماشاگران نیز برای حمایت از سرخ‌پوشان پایتخت به ورزشگاه آزادی خواهند آمد، امیدوارم با کمک خدا و تلاش بازیکنان بهترین نتیجه را در تهران بگیریم و تماشاگران را راضی و خوشحال به خانه‌هایشان بفرستیم.


آنا: حق پخش تلویزیونی نیز به معضلی برای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تبدیل شده است، این موضوع چالش‌های زیادی را طی سال‌های گذشته بین باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با صدا و سیما داشته است، چه برنامه‌ای برای تعیین تکلیف این موضوع دارید؟


به هیچ عنوان قصد نداریم از طریق قوه قهریه با این موضوع برخورد کنیم، نمایندگان محترم مجلس در تلاش هستند تا تکلیف این موضوع هرچه زودتر روشن شده و حق باشگاه استقلال و پرسپولیس به آنها داده شود، امیدوارم در اولین فرصت حق پخش را تعیین تکلیف کنند و در بودجه سال آینده این موضوع مطرح شود.


در صورتی که در بودجه سال آینده فکری به این موضوع شود می‌توان امیدوار بود که بحث حق پخش تلویزیونی به خوبی و خوشی به سرانجام برسد.


* پرسپولیس قهرمان سوپرجام است، استقلالی‌ها واقعیت را بپذیرند


آنا: به سوپرجام برسیم، استقلالی‌ها زیر بار نتیجه سوپرجام (سه بر صفر به سود پرسپولیس به دلیل عدم حضور آبی‌پوشان در این مسابقه) نمی‌روند و از طرف دیگر پرسپولیسی‌ها معتقدند که جام را باید هرچه زودتر به باشگاه پرسپولیس بدهند. نظر شما در این خصوص چیست؟


تکلیف سوپرجام مشخص است، طبق نظر کارشناسان و تصمیم‌گیرندگان جام متعلق به باشگاه پرسپولیس است، دوستان ما در باشگاه استقلال از ابتدا می‌دانستند که در چه تاریخی باید با پرسپولیس رودررو شوند و بهتر است واقعیت‌ها را بپذیرند و به آن توجه داشته باشند، دیگر جای هیچ بحثی در این خصوص نمی‌ماند.


آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال و تصمیم‌گیرندگان در جریان کامل این موضوع قرار دارند و بهتر است بدون هیچ تعللی جام را به باشگاه پرسپولیس بدهند.


آنا: به عنوان سوال پایانی، کادر فنی پرسپولیس درخواستی برای جذب بازیکن دیگر در نیم‌فصل به مدیرعامل داده است؟ آیا در نیم فصل همان چهار بازیکن جذب شده به جمع قرمزپوشان اضافه می‌شوند یا برنامه‌ای برای جذب بازیکن جدید دارید؟


واقعیتش را بخواهید اکنون پرسپولیس با کمبود بازیکنان حرفه‌ای روبه‌رو است و برانکو از بازیکنان جوانان و نوجوانان در تمرینات استفاده می‌کند، چهار بازیکن جدید ما در نیم فصل به جمع بازیکنان فعلی اضافه می‌شوند و این احتمال وجود دارد که کادر فنی یک بازیکن خارجی نیز در پستی که کمبود وجود دارد استخدام کند.


انتهای پیام/ب/4051/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته