انتخاب دکتر طهرانچی خون تازهای در رگهای دانشگاه آزاد اسلامی است/ رسانههای دانشگاه پیشقراول تحولات فرهنگی
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر صالح اسکندری در دومین نشست سراسری معاونان فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه با انتخاب دکتر طهرانچی در دانشگاه آزاد خون تازهای در رگهای این دانشگاه جاری شده است، اظهار کرد: قصد داریم انقلابیگری به تمام معنا را در دانشگاه آزاد پیاده کنیم.
وی با طرح این پرسش که نقش رسانهها در حرکت به سمت انقلابیگری و تحول اساسی که در دانشگاه آزاد قرار است رخ بدهد چیست، افزود: تمام تلاش سازمان رسانهها این بوده است که هر فعالیت مثبتی از سوی معاونتها و بخشهای مختلف دانشگاه آزاد را که در سراسر کشور رقم خورده و در روند تحول تأثیر داشته است، منعکس کند.
به گفته رئیس سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانههای دانشگاه آزاد اسلامی رسانههای این دانشگاه شامل یک روزنامه با نام فرهیختگان، خبرگزاری آنا، خبرگزاری ایسکانیوز و باشگاه دانشجویان، 400 پورتال روابط عمومی و 680 نشریه فعال دانشجویی است.
اسکندری با اشاره به وضعیت دانشگاه آزاد در شبکههای اجتماعی خاطرنشان کرد: براساس نظرسنجی ایسپا که در سال 94 انجام شده است، 75 درصد افراد دارای تحصیلات دانشگاهی حداقل عضو یک شبکه اجتماعی هستند. نظرسنجی دیگری که در سال 97 انجام شده نشان میدهد 54 درصد افراد 18 تا 29 سال عضو اینستاگرام هستند. اگر براساس این نظرسنجیها بخواهیم از وضعیت اعضای دانشگاه آزاد در شبکههای اجتماعی برآوردی داشته باشیم، باید بگوییم در تلگرام حدود یک میلیون و 500 هزار نفر، در اینستاگرام یک میلیون نفر، در واتساپ 510 هزار نفر و در توئیتر 85 هزار نفر از اعضای خانواده دانشگاه آزاد فعالیت میکنند.
وی اضافه کرد: هزار و 500 کانال در فضای مجازی مرتبط با دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که حدود یک میلیون نفر عضو این کانالها هستند.
رئیس سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانههای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: 43 کانال اساتید دانشگاه آزاد با 27 هزار و 596 عضو، 36 کانال خبری با 158 هزار و 428 عضو، 316 کانال دانشجویی با 27 هزار و 285 عضو، 334 کانال مربوط به روابط عمومی با 516 هزار و 78 نفر عضو در فضای مجازی وجود دارد. همچنین 145 حساب کاربری فارسی در توضیحات صفحه توئیتر خود نام دانشگاه آزاد را درج کردهاند.
اسکندری با بیان اینکه حداقل 400 هزار نفر عضو فعال فضای مجازی از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی هستند، عنوان کرد: این ظرفیت رسانهای در حوزه آموزش عالی کشور بینظیر است. کدام دانشگاه کشور توان مدیریت این حجم رسانهای را دارد. البته ظرفیت رسانههای دانشگاه آزاد در منطقه هم بینظیر است و مدعی هستیم این توان و قوت رسانهای در مقایسه با دانشگاههای مطرح دنیا نیز قابل توجه است.
وی با تأکید بر این نکته که ظرفیت رسانههای دانشگاه آزاد باید در خدمت تحولات فرهنگی دانشگاه باشد، گفت: در فضای کنونی که دکتر ولایتی پرچم تحول را برافراشته است، باید با کمک رسانهها پیشران تحولات انقلابی در دانشگاه آزاد باشیم.
رئیس سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانههای دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به معاونان فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید در فرآیند تولید پیام فعال باشید، دست به قلم شوید و در شبکههای اجتماعی حضور فعالتری داشته باشید و همانطور که دکتر طهرانچی در سخنان خود گفت در راستای سیاستهای تحولی دانشگاه آزاد مشارکت رسانهای داشته باشید.
اسکندری با تأکید بر اعتبارسازی برای دانشگاه آزاد عنوان کرد: اگر مدیران دانشگاه هدفگذاری کردهاند که سال 1404 دانشگاه آزاد انتخاب اول محققان و دانشجویان باشد، ما نیز موظفیم از هویت سازمانی خود دفاع کنیم.
وی سومین وظیفه رسانههای دانشگاه آزاد را امیدبخشی و نشاطآفرینی عنوان کرد و افزود: در فضایی که رسانههای ضدانقلاب موج ناامیدی را به نسل جوان و مردم تزریق میکنند، وظیفه رسانههای انقلابی امیدبخشی به نسل جوان است.
رئیس سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانههای دانشگاه آزاد اسلامی مرجعیت رسانهای در فضای علمی و دانشگاهی را یکی دیگر از وظایف رسانههای دانشگاه آزاد دانست و عنوان کرد: در مسیر تحولی دانشگاه باید رسانههای دانشگاه آزاد را به عنوان پیشقراول در این مسیر با همافزایی و مشارکت عمومی یاری رسانید.
انتهای پیام/4060/پ
انتهای پیام/