دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1394 - 15:43

احداث دیوار 15 هزار متر مکعبی ایمن در شمال تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری یک تهران گفت: به منظور ایمن‌سازی و جلوگیری از بروز خطرات احتمالی، بیش از 15 هزار متر مکعب دیوار حایل سنگی در معابر شهری شمال تهران احداث شده و توسعه این دیواره امسال نیز ادامه می‌یابد.
کد خبر : 30833

به گزارش گروه اجتماعی آنا، بهمن محبوبی‌ اظهار کرد: با توجه به بافت کوهستانی‌، شیب زمین، امکان ریزش خاک، رانش ساختمان‌ها و مقاوم نبودن خاک، احداث دیوار سنگی یکی از مهمترین اقدامات عمرانی در راستای بهسازی و ایمن‌سازی معابر شهری است.


وی افزود: بر همین اساس سال گذشته بیش از 15 هزار متر مکعب دیوارسازی در شمال تهران اجرا شد و امسال نیز این عملیات طبق نیاز سنجی‌های انجام شده ادامه می‌یابد.


محبوبی تصریح کرد: از اقدامات اجرا شده در سال جاری احداث دیوار بتنی خیابان دوقوز در خیابان شهید لواسانی (فرمانیه)، جنب پل شهید آیت ا.. صدر است که به علت احداث ساختمان در کنار بزرگراه آیت ا... صدر و به وجود آمدن ترانشه خاکی و به جهت جلوگیری از خطرات احتمالی ریزش ترانشه مذکور و پایدارسازی و تثبیت جداره صدر، به طول 50 متر و ارتفاع 8 متر از خرداد ماه سال گذشته آغاز و به دلیل کم عرض بودن معبر محل اجرای پروژه ،امسال به پایان رسید.


معاون شهردار منطقه یک تهران تصریح کرد: احداث دیواره‌های ایمن بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده در معابری که نیاز به بهسازی و مقاوم‌سازی دارند اجرا می‌شود که در حال حاضر این اقدام در دیوار و رمپ‌سوار رو بیمارستان شهدای تجریش، بهسازی ترانشه‌های رها شده و خطرساز در ضلع شرقی بوستان ملک، دیوار سنگی خیابان شهیدپور ابتهاج ورودی به خیابان شهید افتخاری، دیوار سنگی محدوده ناحیه 6 در خیابان یاران، بهسازی دیوارسازی مسیل دربند، بهسازی جداره سنگی کهف الشهدای ولنجک به طول بیش از 3 هزار و 700 متر و دو مورد دیوار بتنی نیز در داخل کانال گلابدره و در خیابان شهید هاشمی نیز در حال اجراست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته