دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1397 - 04:44

یک ایران منتظر کی‌روش؛ طلسم 43 ساله شکسته می‌شود؟

‌کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به ایران آمد‌ تا فصل جدیدی را با یوزهای ایرانی در آستانه جام ملت‌های آسیا تجربه کند.
کد خبر : 308227

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا در سال 2019 به میزبانی امارات برگزار می‌شود و یوزهای ایران در این تورنمنت مهم باید به مصاف عراق، یمن و ویتنام برود و طلسم 43 ساله قهرمانی را بشکنند.


کی‌روش بالاخره به ایران آمد تا فصل جدیدی از فوتبال ایران را با ملی‌پوشان رقم بزند. فدراسیون‌نشین‌ها هم امیدوارند که سرمربی پرتغالی ایران این بار بدون حاشیه و درگیری قراردادش را تمدید کند و به فکر آماده‌سازی تیمش باشد. مربی پرتغالی ایران بعد از عدم صعود به جام‌جهانی و بازگشتش به ایران،‌حاشیه‌های زیادی به وجود آورد. البته با رفتنش از ایران همچنان این حواشی ادامه داشت، به‌طوری که هر روز خبرهای مبنی بر مذاکراتش با کشورهای دیگر از طریق رسانه‌های خارجی عنوان می‌شد.


کی‌روش حالا به ایران بازگشته تا فصل جدیدی از دوران مربیگریش را در ایران سپری کند، البته با هدف قهرمانی در جام ملت‌های آسیا. این مربی پرتغالی موانعی هم بر سر راه خود دارد، چرا که پس از خداحافظی رضا قوچان نژاد و سردار آزمون باید در اندیشه تغییر در خط حمله باشد از این رو اضافه شدن اسامی جدید به اردوی تیم ملی موضوعی دور از ذهن نیست.


تیم ملی فوتبال ایران اگرچه در جام جهانی به مرحله بعد صعود نکرد، اما با عملکرد خوبی که بازیکنان از خود نشان دادند حالا همه اهالی فوتبال امیدوارند که این تیم در جام ملت‌های آسیا با اقتدار روی سکوی قهرمانی بایستد و افتخار آسیا شود. کی‌روش هم قبل از آمدنش به ایران با صحبت‌هایش با خبرگزاری آسوشیتدپرس به نوعی برای فدراسیون‌نشین‌ها هم خط و نشان کشید و اعلام کرد که باید مسئولان نگاه ویژه‌ای به ملی‌پوشان داشته باشند و برگزاری اردوهای منظم و دیدارهای تدارکاتی با حریفان قدرتمند در اولویت کار قرار بگیرد.


در هر صورت تجربه جام جهانی و رسیدگی کم به ملی‌پوشان نشان داد اگر این بار هم سهل‌انگاری از سوی مسئولان فدراسیون سر بزند یوزهای آسیایی در آسیا هم ناکام می‌مانند و اینجاست که فوتبال ایران ضربه می‌خورد چرا که کی‌روش طبق قراردادی که با فدراسیون دارد پول خود را می‌گیرد و راهی کشورش می‌شود. به هر روی فقط چهار‌ماه به آغاز این رویداد مهم زمان باقی مانده است و امید می‌رود مسئولان ورزش با هدف پیشبرد اهداف و آرزوی یک ملت، بیشتر با هم متحد شوند و موانع را از سر راه بردارند.


انتهای پیام/4057


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته